niedziela, 3 maja 2020

poniedziałek, 4 maja




Kolejny tydzień pracy przed nami. Wczoraj obchodziliśmy święto narodowe i w związku z tym przez kilka dni będziemy omawiać tematykę dotyczącą naszej Ojczyzny. Dziękuję tym osobom, które wykonały zadanie specjalne z czwartku i wywiesiły na swoim domu flagę.  Szkoda, że zrobiła to, tylko połowa składu naszej klasy. Zaczniemy od stolicy- Warszawy. Poznacie  kolejną legendę o tym mieście (znacie już legendę pt. „Wars i Sawa”). Wasze cele na dziś:
  • Przypomnienie, czym jest legenda.
  • Zapoznanie z  treścią legendy Artura Oppmana  pt. „Syrena” oraz z komiksem  wykonanym na podstawie tej legendy.
  • Napisanie planu wydarzeń z legendy.
  • Wykonanie pracy plastycznej według podanej instrukcji.
  • Utrwalenie tabliczki mnożenia.

Do dzieła, Drodzy Uczniowie! Niech nie zabraknie Wam chęci, sił i cierpliwości do pracy.
Wychowawczyni
Temat: Legendarne początki stolicy Polski. 


Zadanie 1

Wykonaj  zamieszczone poniżej zadanie.  Przypomni Ci ono, jaki utwór nazywamy legendą.




Zadanie 2

Przeczytaj sam, albo poproś kogoś  dorosłego o przeczytanie legendy  Artura Oppmana pt. „Syrena” (tekst otrzymasz poczta elektroniczną), a następnie zapoznaj się  z komiksem  na postawie tej legendy (podręcznik s.8-9). Opowiedz legendę komuś z domowników.

Zadanie 3

Sprawdź poziom zrozumienia treści legendy. Wykonaj poniższe zadanie. Określ stopień znajomości. Wybierz jedno z poniższych zdań i zapisz w zeszycie do języka polskiego.


Dobrze zrozumiałam/zrozumiałem treść legendy.

Częściowo zrozumiałam/zrozumiałem treść legendy.

Niewiele zrozumiałam/zrozumiałem z treści legendy.



Zadanie 4

Wykonaj pracę plastyczną według instrukcji, która otrzymasz poczta elektroniczną. 


Zadanie 5

Pocztą elektroniczną otrzymasz polecenie do zadania związanego z planem wydarzeń do legendy.

Zadanie 5

Weź kartkę z  tabliczką  mnożenia.  Przez 15 minut powtarzaj sobie różne przykłady. Następnie odłóż kartkę i przez 10 minut wypisuj te przykłady,  w których jesteś pewna/ pewny wyniku. Po tym czasie sprawdź swoje przykłady i dokonaj samooceny przepisując do zeszytu z matematyki jedno z poniższych zdań.

Znakomicie mnożę i dzielę liczby 100.

Dobrze mnożę i dzielę liczby w zakresie 100.

Nie potrafię sprawnie  mnożyć i dzielić liczb w zakresie 100.


Hello!
Witam bardzo serdecznie☺
WHAT TIME IS IT?
Poznasz dziś na lekcji słownictwo związane z wykonywaniem różnych czynności w ciągu dnia. 
Będziesz umiał/a pytać o godzinę oraz odczytywać i zapisywać  pełne godziny w języku angielskim.


Istnieją 2 sposoby, aby zapytać o godzinę po angielsku:
  1. What’s the time?
  2. What time  is it?
Obydwa oznaczają: „Która jest godzina?”
Udzielamy odpowiedzi do pełnych godzin w ten sposób:
It’s seven o’clock. (Jest siódma godzina).
Ważne!
Wyrażenie „o’clock” odnosi się tylko do pełnych godzin.


W języku angielskim używamy zegara 12- godzinnego, czyli nie mówimy, np. „godzina 14”, ale „druga po południu” . 
Z godzinami używamy wyrazu „at” w znaczeniu „o”,np.
I get up at seven o’clock, co oznacza: Wstaję o siódmej.
Więcej informacji związanych z czasem (TIME) przedstawię Ci na następnej lekcji. Teraz pora na ćwiczenia praktyczne. 
Wysłuchaj nagrania, powtarzaj za lektorem i odpowiadaj na pytania:



W podręczniku na s.78-79. znajdziesz na górze strony nowe słowa. Poprawną wymowę usłyszysz w nagraniu.

1. Słuchaj i powtarzaj słownictwo. Po wysłuchaniu przepisz nowe wyrazy do zeszytu. Zapamiętaj je.
2. Kolejno w tym samym  nagraniu usłyszysz zdania z ćw.5 s. 79. Przepisz zdania do zeszytu zastępując zegary usłyszaną godziną w języku angielskim. 
Wystarczy jak dziś wysłuchasz 2 minuty nagrania, dalsze dotyczą kolejnych lekcji. 
Pamiętaj  o kilkakrotnym powtórzeniu nagrania z lektorem po to, by zapamiętać słownictwo.
Have a nice work!

A.S.


Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!

  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Wykonanie kartki z kalendarza na każdy dzień według  podanego wzoru (poczta elektroniczna)- do końca kwietnia
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
  • Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.


Galeria prac klasy III
W rolę Jana Matejki wcieli się: Grześ, Janek, Paweł, Ola,  Marysia, Szymon P., Dominik, Szymon S., Czarek. Dzięki Waszym pracom poczułam się tak, jakbym naprawdę znalazła  się w majowym, kwitnącym sadzie.



















Dziękuję też wszystkim patriotom, którzy udekorowali razem z rodzicami swoje domy flagami.
Olu, Marysiu, Szymonie, Grzesiu, Janku, Pawle, Lukasie, Mikołaju, Adasiu-Wasze serca są biało- czerwone.




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz