Kolejny tydzień
pracy przed nami. Wczoraj obchodziliśmy święto narodowe i w związku z tym przez
kilka dni będziemy omawiać tematykę dotyczącą naszej Ojczyzny. Dziękuję tym
osobom, które wykonały zadanie specjalne z czwartku i wywiesiły na swoim domu
flagę.  Szkoda, że zrobiła to, tylko połowa składu naszej klasy. Zaczniemy od stolicy- Warszawy.
Poznacie  kolejną legendę o tym mieście (znacie już legendę pt. „Wars i Sawa”).
Wasze cele na dziś:
- Przypomnienie, czym jest legenda.
- Zapoznanie z treścią legendy Artura Oppmana pt. „Syrena” oraz z komiksem wykonanym na podstawie tej legendy.
- Napisanie planu wydarzeń z legendy.
- Wykonanie pracy plastycznej według podanej instrukcji.
- Utrwalenie tabliczki mnożenia.
Do dzieła,
Drodzy Uczniowie! Niech nie zabraknie Wam chęci, sił i cierpliwości do pracy. 
Wychowawczyni
Temat: Legendarne początki stolicy Polski. 
Zadanie
1
Wykonaj  zamieszczone poniżej zadanie.  Przypomni Ci ono, jaki utwór nazywamy
legendą. 
Zadanie
2
Przeczytaj sam, albo poproś kogoś  dorosłego o przeczytanie legendy  Artura Oppmana pt. „Syrena” (tekst otrzymasz poczta elektroniczną), a
następnie zapoznaj się  z komiksem  na postawie tej legendy (podręcznik s.8-9). Opowiedz legendę
komuś z domowników. 
Zadanie
3
Sprawdź poziom zrozumienia treści legendy. Wykonaj poniższe zadanie. Określ stopień
znajomości. Wybierz jedno z poniższych zdań i zapisz w zeszycie do języka
polskiego. 
Dobrze zrozumiałam/zrozumiałem treść legendy.
Częściowo zrozumiałam/zrozumiałem treść legendy.
Zadanie 5
Zadanie 5
Weź kartkę z  tabliczką  mnożenia.  Przez 15 minut powtarzaj sobie różne
przykłady. Następnie odłóż kartkę i przez 10 minut wypisuj te przykłady,  w których jesteś pewna/ pewny wyniku. Po tym
czasie sprawdź swoje przykłady i dokonaj samooceny przepisując do zeszytu z
matematyki jedno z poniższych zdań. 
Znakomicie
mnożę i dzielę liczby 100.
Dobrze
mnożę i dzielę liczby w zakresie 100.
Nie
potrafię sprawnie  mnożyć i dzielić liczb
w zakresie 100.
Hello!
Witam bardzo serdecznie☺
WHAT TIME IS IT?
Poznasz dziś na lekcji słownictwo związane z wykonywaniem różnych czynności w ciągu dnia. 
Będziesz umiał/a pytać o godzinę oraz odczytywać i zapisywać  pełne godziny w języku angielskim.
Istnieją 2 sposoby, aby zapytać o godzinę po angielsku:
- What’s the time?
- What time is it?
Obydwa oznaczają: „Która jest godzina?”
Udzielamy odpowiedzi do pełnych godzin w ten sposób:
It’s seven o’clock. (Jest siódma godzina).
Ważne!
Wyrażenie „o’clock” odnosi się tylko do pełnych godzin.
W języku angielskim używamy zegara 12- godzinnego, czyli nie mówimy, np. „godzina 14”, ale „druga po południu” . 
Z godzinami używamy wyrazu „at” w znaczeniu „o”,np.
I get up at seven o’clock, co oznacza: Wstaję o siódmej.
Więcej informacji związanych z czasem (TIME) przedstawię Ci na następnej lekcji. Teraz pora na ćwiczenia praktyczne. 
Wysłuchaj nagrania, powtarzaj za lektorem i odpowiadaj na pytania:
W podręczniku na s.78-79. znajdziesz na górze strony nowe słowa. Poprawną wymowę usłyszysz w nagraniu.
1. Słuchaj i powtarzaj słownictwo. Po wysłuchaniu przepisz nowe wyrazy do zeszytu. Zapamiętaj je.
2. Kolejno w tym samym  nagraniu usłyszysz zdania z ćw.5 s. 79. Przepisz zdania do zeszytu zastępując zegary usłyszaną godziną w języku angielskim. 
Wystarczy jak dziś wysłuchasz 2 minuty nagrania, dalsze dotyczą kolejnych lekcji. 
Pamiętaj  o kilkakrotnym powtórzeniu nagrania z lektorem po to, by zapamiętać słownictwo.
Have a nice work!
A.S.
Zadania
długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Wykonanie kartki z kalendarza na każdy dzień według podanego wzoru (poczta elektroniczna)- do końca kwietnia
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
- Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.
Galeria prac klasy III
W rolę Jana Matejki wcieli się: Grześ,
Janek, Paweł, Ola,  Marysia, Szymon P., Dominik, Szymon S., Czarek. Dzięki Waszym
pracom poczułam się tak, jakbym naprawdę znalazła  się w majowym, kwitnącym sadzie. 
 
|  | ||
Dziękuję też wszystkim patriotom,
którzy udekorowali razem z rodzicami swoje domy flagami. 
Olu, Marysiu, Szymonie, Grzesiu,
Janku, Pawle, Lukasie, Mikołaju, Adasiu-Wasze serca są biało- czerwone. 
 
 





















 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz