Witam Was
serdecznie. Kończymy kolejny tydzień pracy zdalnej. Dziękuję tym
Tropicielkom i Tropicielom, którzy
solidnie pracowali przez cały tydzień. Mam nadzieję, że dziś też spiszecie się
na medal i że pozostałe osoby wezmą z Was przykład.
Dziś
zajmiemy się transportem wodnym. Ciekawa jestem, kto z Was płynął statkiem.
Proszę o informację SMS em. Jeśli płynęłaś/płynąłeś wyślij mi uśmiechniętą
buźkę, a jeśli nie- smutną. A jakie cele są do zdobycia?
- poznanie środków transportu wodnego,
- nauczenie się piosenki o środkach transportu,
- utrwalenie wiadomości o zapisie muzyki,
- zapisanie wyrazów z trudnością ortograficzną,
- rozwiązanie zadań różnych.
Moja
propozycja na wychowanie fizyczne.
Ruszajcie do zdobywania
wiedzy i umiejętności. Pamiętajcie, że mądrość to wielki skarb człowieka. Niech
Waszą motywacją będzie zdobycie tego skarbu, a nie oceny, nagrody i pochwały.
Wychowawczyni
Temat:
Czym można podróżować po wodzie?
Zadanie 1
Zaczniemy od
podróży statkiem i śpiewania piosenki pt. „Płyną
po wodzie statki”. Usiądź na
pokładzie lub w kajucie, weź kartkę i
narysuj wszystkie środki
transportu wodnego, o których mówi piosenka i podpisz je. Spróbuj nauczyć się
całej piosenki, albo przynajmniej refrenu (tekst otrzymasz pocztą).
Zadanie 2
Nadal jesteś
na pokładzie statku. Ponieważ jeszcze kilka godzin rejsu przed Tobą, trzeba
się czymś zająć. Zapoznaj się z informacjami na temat transportu wodnego
(podręcznik s. 24-25). Zrób w zeszycie
do języka polskiego, alfabetyczną listę wszystkich pojazdów wodnych.
Zadanie 3
Na pewno
zastanawiasz się, dlaczego coś tak ciężkiego jak statek, nie tonie. Wykonaj
doświadczenie zgodnie z instrukcją, którą otrzymasz pocztą elektroniczną, a następnie
obejrzyj film, który pomoże Ci zrozumieć
to zjawisko fizyczne.
ZADANIE
SPECJALNE, DLA CHĘTNYCH
Wykonaj
łódkę według pomysłu pana Adama Słodowego z filmu- termin wykonania 15 maja.
Zadanie 4
Do statku
podpłynęły duże
i małe
Spróbuj wypowiedzieć te dwa słowa. Na pewno
zauważyłaś/zauważyłeś, że w jednym słychać „b", a w drugim „p”. To zjawisko
nazywa się upodobnieniem pod
względem dźwięczności. Będziesz je
poznawała/poznawał w starszych klasach. Teraz tylko kilka słów na ten temat.
Obejrzyj prezentację, zwróć szczególna uwagę na końcowy fragment. Wykonaj
zadania interaktywne.
Zadanie 5
Ułóż
ustnie krótkie opowiadanie. Użyj
przynajmniej ośmiu wyrazów, w których występuje zjawisko upodobnienia dźwięczności. Pocztą otrzymasz listę tych
wyrazów. Przedstaw opowiadanie kapitanowi
Twojego statku, to jest mamie albo tacie.
Zadanie 6
Już widać
port, więc na zakończenie rejsu kilka zadań matematycznych. Wybierz sobie sześć
zadań ze s.52-56 i wykonaj je. Napisz mi, które zadania zrobiłaś/zrobiłeś.
Zadania
długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
- Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz