czwartek, 7 maja 2020

piątek, 8 maja


Witam Was serdecznie. Kończymy kolejny tydzień pracy zdalnej. Dziękuję tym Tropicielkom  i Tropicielom, którzy solidnie pracowali przez cały tydzień. Mam nadzieję, że dziś też spiszecie się na medal i że pozostałe osoby wezmą z Was przykład.
Dziś zajmiemy się transportem wodnym. Ciekawa jestem, kto z Was płynął statkiem. Proszę o informację SMS em. Jeśli płynęłaś/płynąłeś wyślij mi uśmiechniętą buźkę, a jeśli nie- smutną. A jakie cele są do zdobycia?
  • poznanie środków transportu wodnego,
  • nauczenie się piosenki o środkach transportu,
  • utrwalenie wiadomości o zapisie muzyki,
  • zapisanie wyrazów z trudnością ortograficzną,
  • rozwiązanie zadań różnych.

Moja propozycja na wychowanie fizyczne.

Ruszajcie do zdobywania wiedzy i umiejętności. Pamiętajcie, że mądrość to wielki skarb człowieka. Niech Waszą motywacją będzie zdobycie tego skarbu, a nie oceny, nagrody i pochwały.



Wychowawczyni


Temat: Czym można podróżować po wodzie?


Zadanie 1

Zaczniemy od podróży statkiem i śpiewania piosenki pt.  „Płyną po wodzie statki”. Usiądź na pokładzie lub w kajucie, weź kartkę i  narysuj  wszystkie środki transportu wodnego, o których mówi piosenka i podpisz je. Spróbuj nauczyć się całej piosenki, albo przynajmniej refrenu (tekst otrzymasz pocztą).


Zadanie 2

Nadal jesteś na pokładzie statku. Ponieważ jeszcze kilka godzin rejsu przed Tobą, trzeba się czymś zająć. Zapoznaj się z informacjami na temat transportu wodnego (podręcznik s. 24-25).  Zrób w zeszycie do języka polskiego, alfabetyczną listę wszystkich pojazdów wodnych.


Zadanie 3

Na pewno zastanawiasz się, dlaczego coś tak ciężkiego jak statek, nie tonie. Wykonaj doświadczenie zgodnie z instrukcją, którą otrzymasz pocztą elektroniczną, a następnie obejrzyj film, który pomoże Ci zrozumieć  to zjawisko fizyczne.


ZADANIE SPECJALNE, DLA CHĘTNYCH
Wykonaj łódkę według pomysłu pana Adama Słodowego z filmu- termin wykonania 15 maja.

Zadanie 4

Do statku podpłynęły duże       
i małe   


 Spróbuj wypowiedzieć te dwa słowa. Na pewno zauważyłaś/zauważyłeś, że w jednym słychać „b",  a w drugim „p”. To zjawisko nazywa się upodobnieniem pod względem  dźwięczności. Będziesz je poznawała/poznawał w starszych klasach. Teraz tylko kilka słów na ten temat. Obejrzyj prezentację, zwróć szczególna uwagę na końcowy fragment. Wykonaj zadania interaktywne. 








Zadanie 5

Ułóż ustnie  krótkie opowiadanie. Użyj przynajmniej ośmiu wyrazów, w których występuje zjawisko upodobnienia dźwięczności. Pocztą otrzymasz listę tych wyrazów. Przedstaw opowiadanie kapitanowi Twojego statku, to jest mamie albo tacie.


Zadanie 6

Już widać port, więc na zakończenie rejsu kilka zadań matematycznych. Wybierz sobie sześć zadań ze s.52-56 i wykonaj je. Napisz mi, które zadania zrobiłaś/zrobiłeś.

Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
  • Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz