Spotykamy
się w środę. Z moich obliczeń wynika, że to już dziewiąta środa zdalnego
nauczania. Mam nadzieję, że lubicie
podróże, bo będziemy kontynuować tę tematykę. W piątek poznałaś/poznałeś środki
transportu wodnego, a dziś omówimy zagadnienia związane z
transportem lądowym. Na pewno macie już
sporo wiedzy na ten temat, ale dużo jeszcze możecie się nauczyć. Mam nadzieję,
że nie brakuje Wam chęci do poznawania świata.
Czym
będziesz się dziś zajmował/ zajmowała?
- Poznasz środki transportu lądowego.
- Ułożysz i zapiszesz kilkuzdaniową wypowiedź na podany temat.
- Napiszesz zdania z pamięci.
- Powtórzysz jednostki masy i wykonasz zadania związane z ważeniem.
- Przygotujesz inscenizację fragmentu wiersza Juliana Tuwima pt. „Lokomotywa”.
Propozycja na wychowanie fizyczne.
Czas już zabrać się do
pracy. Powodzenia, Tropicielki i Tropiciele!
Wychowawczyni
Temat:
Czym można podróżować po lądzie?
Zadanie 1
W obecnych
czasach, podróż ze Strachówki do Warszawy nie stanowi problemu. Możemy pojechać
samochodem, autobusem albo pociągiem. Dawniej było o wiele trudniej. Popatrz, jak podróżowano w dawnych czasach.
Zapoznaj się
z informacjami na temat współczesnych środków transportu, które znajdziesz w
podręczniku. Ustnie odpowiedz na pytania znajdujące się pod tymi informacjami.
Zadanie 2
Posłuchaj
piosenki.
Napisz w
zeszycie do języka polskiego kilkuzdaniową wypowiedź (3-5 zdań), którym
środkiem transportu lubisz poruszać się najbardziej. Uzasadnij swoją wypowiedź.
Zadanie 3
Na początek
zagadka. Co przedstawia poniższe zdjęcie?
Myślę, że
niektórzy z Was odgadli, że jest to
prototyp* lokomotywy.
*pierwszy wykonany według
dokumentacji model maszyny lub urządzenia, stanowiący podstawę do dalszej
produkcji.
Teraz nie
zobaczymy już takiej maszyny, chyba że w muzeum. Popatrz, jak zmieniał się
wygląd lokomotywy. Pokazuje to seria znaczków.
A teraz posłuchaj wiersz Juliana Tuwima pt. „Lokomotywa”.
Zadanie 4
Przygotuj
sobie rysunki lub rekwizyty do inscenizacji wiersza (szafy, słonie itd.). Zaprezentuj
inscenizację wiersza domownikom. Czytaj wiersz sama/sam lub korzystaj z
nagrania. Zwróć szczególną uwagę na wyrazy dźwiękonaśladowcze*.
*wyraz naśladujący dźwięki i odgłosy
naturalne.
Zadanie 5
W którym
wagonie jechały słonie? Co przewoził czwarty wagon? Wykonaj zadanie sprawdzające
stopień zapamiętania tekstu.
Zadanie 6
Poćwicz
pisanie z pamięci. Pocztą elektroniczną otrzymasz nacobezu do zadania.
Zadanie 7
Przypomnij
sobie wiadomości dotyczące ważenia-
zdjęcie i podręcznik s. 120.
Wykonaj
zadanie 2, 3, 4, 5 i 6 w ćwiczeniach matematycznych s. 16-17. Pozostałe zadania zrób, jeśli będziesz chciała/chciał bardziej rozwinąć swoje umiejętności.
Zadanie 8
Zrób wagę z
wieszaka. Pobaw się nią w ważenie różnych produktów.
Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
- Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.
Przypominam, że do 15 maja macie
wykonać obraz z nakrętek. Otrzymałam do
tej pory tylko kilka prac.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz