wtorek, 12 maja 2020

środa, 13 maja



Spotykamy się w środę. Z moich obliczeń wynika, że to już dziewiąta środa zdalnego nauczania.  Mam nadzieję, że lubicie podróże, bo będziemy kontynuować tę tematykę. W piątek poznałaś/poznałeś środki transportu wodnego, a dziś  omówimy zagadnienia związane z transportem  lądowym. Na pewno macie już sporo wiedzy na ten temat, ale dużo jeszcze możecie się nauczyć. Mam nadzieję, że nie brakuje Wam chęci do poznawania świata.

Czym będziesz się dziś zajmował/ zajmowała?
  • Poznasz  środki transportu lądowego.
  • Ułożysz i zapiszesz kilkuzdaniową wypowiedź na podany temat.
  • Napiszesz zdania z pamięci.
  • Powtórzysz jednostki masy i wykonasz zadania związane z ważeniem.
  • Przygotujesz inscenizację fragmentu wiersza Juliana Tuwima pt. „Lokomotywa”.
Propozycja na wychowanie fizyczne.



Czas już zabrać się do pracy. Powodzenia, Tropicielki i Tropiciele!

Wychowawczyni
Temat: Czym można podróżować po lądzie?




Zadanie 1

W obecnych czasach, podróż ze Strachówki do Warszawy nie stanowi problemu. Możemy pojechać samochodem, autobusem albo pociągiem. Dawniej było o wiele trudniej. Popatrz,  jak podróżowano w dawnych czasach.


Zapoznaj się z informacjami na temat współczesnych środków transportu, które znajdziesz w podręczniku. Ustnie odpowiedz na pytania znajdujące się pod tymi informacjami.



Zadanie 2

Posłuchaj piosenki.

Napisz w zeszycie do języka polskiego kilkuzdaniową wypowiedź (3-5 zdań), którym środkiem transportu lubisz poruszać się najbardziej. Uzasadnij swoją wypowiedź.



Zadanie 3

Na  początek zagadka. Co przedstawia poniższe zdjęcie?


Myślę, że niektórzy z Was odgadli, że jest to prototyp* lokomotywy.
*pierwszy wykonany według dokumentacji model maszyny lub urządzenia, stanowiący podstawę do dalszej produkcji.
Teraz nie zobaczymy już takiej maszyny, chyba że w muzeum. Popatrz, jak zmieniał się wygląd lokomotywy. Pokazuje to seria znaczków.


 A teraz posłuchaj wiersz Juliana  Tuwima pt. „Lokomotywa”.

Zadanie 4

Przygotuj sobie rysunki lub rekwizyty do inscenizacji wiersza (szafy, słonie itd.). Zaprezentuj inscenizację wiersza domownikom. Czytaj wiersz sama/sam  lub korzystaj z nagrania.  Zwróć szczególną uwagę na wyrazy dźwiękonaśladowcze*.
*wyraz naśladujący dźwięki i odgłosy naturalne.

Zadanie 5

W którym wagonie jechały słonie? Co przewoził czwarty wagon? Wykonaj zadanie sprawdzające stopień zapamiętania tekstu.



Zadanie 6

Poćwicz pisanie z pamięci. Pocztą elektroniczną otrzymasz nacobezu do zadania.  

Zadanie 7

Przypomnij sobie wiadomości dotyczące ważenia-  zdjęcie i podręcznik s. 120.

Wykonaj zadanie 2, 3, 4, 5 i 6 w ćwiczeniach matematycznych s. 16-17. Pozostałe zadania zrób,  jeśli będziesz chciała/chciał bardziej rozwinąć swoje umiejętności.


Zadanie 8

Zrób wagę z wieszaka. Pobaw się nią w ważenie różnych produktów.


Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
  • Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.

Przypominam, że do 15 maja macie wykonać obraz  z nakrętek. Otrzymałam do tej pory tylko kilka prac.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz