Dzień dobry, rozpoczynamy
wierszykiem, który wprowadza nas w dzisiejszy temat
i cele, które chcemy osiągnąć.
i cele, które chcemy osiągnąć.
Rzeczka
Płynie, wije się rzeczka
Jak błyszcząca wstążeczka,
Tu się srebrzy, tam ginie,
A tam znowu wypłynie.
Woda w rzeczce przejrzysta,
Zimna, bystra i czysta,
Biegnąc mruczy i szumi,
Ale kto ją zrozumie?
Tylko kamień i ryba
Znają mowę tę chyba,
Ale one, jak wiecie,
Znane milczki na świecie.
Julian Tuwim
Twoje cele na dziś:
- poznam różne pojęcia związane z rzeką,
- dowiem się, jakie rośliny i zwierzęta żyją w rzece lub jej pobliżu,
- utworzę rodzinę wyrazów,
- utrwalę wiadomości na temat czasowników,
- będę doskonaliła/doskonalił umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych.
Wychowawczyni
Temat:
Płynie, wije się rzeczka…
Zadanie 1
Obejrzyj
dwie prezentacje, przeczytaj informację i obejrzyj zdjęcie zamieszczone poniżej, a następnie przeczytaj informacje z podręcznika s. 16-21.
Dopływ – rzeka lub mniejszy ciek, który nie uchodzi
bezpośrednio do zbiornika wodnego (morza, jeziora), ale do innego cieku. W
zależności od tego, z której strony brzegu rzeki (patrząc od źródła) dopływ
łączy się z nią, wyróżnia się dopływy lewe i prawe.
Zadanie 2
W oparciu o
informacje z prezentacji i podręcznika wykonaj poniższe zadanie. Oceń trudność zadania.
Zadanie o bardzo wysokim stopniu trudności – narysuj w zeszycie do języka polskiego czteropiętrową
wieżę.
Zadanie o wysokim stopniu
trudności – narysuj w zeszycie trzypiętrową wieżę.
Zadanie o średnim stopniu
trudności – narysuj w zeszycie dwupiętrową wieżę.
Zadanie o niskim stopniu
trudności – narysuj w zeszycie jednopiętrową wieżę.
Zadanie 3
Przypomnij
sobie, co to jest rodzina wyrazów, a
następnie wykonaj zadania z linków i te, które otrzymasz pocztą elektroniczną.
Zadanie 4
A teraz
powtórka na temat czasowników. Zapoznaj się z informacjami w podręczniku s.
22-23. Wykonaj zadanie interaktywne.
Zadanie 5
Na koniec naszej
pracy, tradycyjnie matematyka. Najpierw
przypomnienie, jak zbudowane jest zadanie tekstowe. Rozwiąż zadania w
ćwiczeniach matematycznych: zadanie 5 s. 53, zadanie 9 s. 54, zadanie 22 s.57.
Zadanie 6
Rozwiąż zadania,
które otrzymasz poczta elektroniczną.
Hello!
WHAT TIME IS IT?
- Będziesz umiał nazywać pełne godziny przed południem i po południu.
- Wysłuchasz historyjki obrazkowej na podstawie poznanego słownictwa.
Podstawową różnicą między wyrażaniem godzin po polsku i angielsku jest stosowanie innego zegara. W Polsce stosujemy zapis 24-godzinowy, a w krajach anglojęzycznych 12-godzinowy. Jak więc zrozumieć, czy chodzi o dwunastą w nocy, czy po południu? Służą do tego skróty a.m. i p.m.
a.m. (łac. ante meridiem) przed południem
p.m. (łac. post meridiem) po południu
Jak zapisać godziny po angielsku, np. godzinę siedemnastą? Siedemnasta to inaczej piąta, a do tego obowiązkowo dodajemy odpowiedni skrót, czyli w tym przypadku p.m., bo jest to godzina piąta po południu, czyli 5 p.m. – 17:00 po południu. Do podawania pełnej godziny po angielsku możemy używać skrótów a.m./p.m. lub też słowa o’clock (o czym pisałam na poprzedniej lekcji). O’clock jest bardziej oficjalne i z kontekstu musimy dowiedzieć się, czy osobie mówiącej chodzi o czas przed czy po południu. Utrwal nazywanie pełnych godzin:
Wysłuchaj i obejrzyj historyjkę obrazkową (zacznij od 2 minuty do 3:25).Tekst masz w swoim podręczniku na s.78.
Na podstawie historyjki wykonaj w zeszycie ćw. 2 s.78.
Ułóż i zapisz w zeszycie zdania określające godziny według wzoru:
8:00 – It’s 8 a.m.
17:00 – It’s 5 p.m.
10:00 –…………, 13:00 -………., 11:00 -………., 9:00 -…………….., 16:00 -…………. .
Have a nice day:)
A.S.
Zadania
długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
- Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz