środa, 6 maja 2020

czwartek, 7 maja



Dzień dobry, rozpoczynamy wierszykiem, który wprowadza nas w dzisiejszy temat 
i cele, które chcemy osiągnąć.

Rzeczka
Płynie, wije się rzeczka
Jak błyszcząca wstążeczka,
Tu się srebrzy, tam ginie,
A tam znowu wypłynie.

Woda w rzeczce przejrzysta,
Zimna, bystra i czysta,
Biegnąc mruczy i szumi,
Ale kto ją zrozumie?

Tylko kamień i ryba
Znają mowę tę chyba,
Ale one, jak wiecie,
Znane milczki na świecie.
Julian Tuwim
Twoje  cele na dziś:
  • poznam różne pojęcia związane z rzeką,
  • dowiem się, jakie rośliny i zwierzęta żyją w rzece lub jej pobliżu,
  • utworzę rodzinę wyrazów,
  • utrwalę wiadomości na temat czasowników,
  • będę doskonaliła/doskonalił umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych.



Wychowawczyni

Temat: Płynie, wije się rzeczka…


Zadanie 1

Obejrzyj dwie prezentacje, przeczytaj informację i obejrzyj zdjęcie zamieszczone poniżej, a  następnie przeczytaj informacje z podręcznika s. 16-21.  

Dopływ – rzeka lub mniejszy ciek, który nie uchodzi bezpośrednio do zbiornika wodnego (morza, jeziora), ale do innego cieku. W zależności od tego, z której strony brzegu rzeki (patrząc od źródła) dopływ łączy się z nią, wyróżnia się dopływy lewe i prawe.





Zadanie 2

W oparciu o informacje z prezentacji i podręcznika wykonaj poniższe zadanie. Oceń trudność zadania. 

Zadanie o bardzo wysokim stopniu  trudności – narysuj w zeszycie do języka polskiego czteropiętrową wieżę.

Zadanie o wysokim stopniu  trudności – narysuj w zeszycie trzypiętrową wieżę.

Zadanie o średnim stopniu  trudności – narysuj w zeszycie dwupiętrową wieżę.

Zadanie o niskim stopniu  trudności – narysuj w zeszycie jednopiętrową wieżę.






Zadanie 3

Przypomnij sobie, co to jest rodzina wyrazów, a następnie wykonaj zadania z linków i te, które otrzymasz pocztą elektroniczną.  



Zadanie 4

A teraz powtórka na temat czasowników. Zapoznaj się z informacjami w podręczniku s. 22-23. Wykonaj zadanie interaktywne.


Zadanie 5

Na koniec naszej pracy,  tradycyjnie matematyka. Najpierw przypomnienie, jak zbudowane jest  zadanie tekstowe. Rozwiąż zadania w ćwiczeniach matematycznych: zadanie 5 s. 53, zadanie 9 s. 54, zadanie 22 s.57.



Zadanie 6

Rozwiąż zadania, które otrzymasz poczta elektroniczną.
Hello!
WHAT TIME IS IT?
  • Będziesz umiał nazywać pełne godziny przed południem i po południu.
  • Wysłuchasz historyjki obrazkowej na podstawie poznanego słownictwa.
Podstawową różnicą między wyrażaniem godzin po polsku i angielsku jest stosowanie innego zegara. W Polsce stosujemy zapis 24-godzinowy, a w krajach anglojęzycznych 12-godzinowy. Jak więc zrozumieć, czy chodzi o dwunastą w nocy, czy po południu? Służą do tego skróty a.m. i p.m.
a.m. (łac. ante meridiem) przed południem
p.m. (łac. post meridiem) po południu
Jak zapisać godziny po angielsku, np. godzinę siedemnastą? Siedemnasta to inaczej piąta, a do tego obowiązkowo dodajemy odpowiedni skrót, czyli w tym przypadku p.m., bo jest to godzina piąta po południu, czyli 5 p.m.  –  17:00 po południu. Do podawania pełnej godziny po angielsku możemy używać skrótów a.m./p.m. lub też słowa o’clock (o czym pisałam na poprzedniej lekcji). O’clock jest bardziej oficjalne i z kontekstu musimy dowiedzieć się, czy osobie mówiącej chodzi o czas przed czy po południu. Utrwal nazywanie pełnych godzin:

Wysłuchaj i obejrzyj historyjkę obrazkową (zacznij od 2 minuty do 3:25).Tekst masz w swoim podręczniku na s.78. 

Na podstawie historyjki wykonaj w zeszycie ćw. 2 s.78.
Ułóż i zapisz w zeszycie zdania określające godziny według wzoru:
8:00 – It’s 8  a.m. 
17:00 – It’s  5 p.m.
10:00 –…………, 13:00 -………., 11:00 -………., 9:00 -…………….., 16:00 -…………. .
Have a nice day:)
A.S.


Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!

  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
  • Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz