wtorek, 19 maja 2020

środa, 20 maja


W środę witam Was,  na kolejne zadania już  czas.


Pozostajemy w tematyce roślinnej. Będzie też gramatyka* ortografia i oczywiście królowa nauk-matematyka.
*zbiór reguł opisujących system języka.

Cele na dziś:
  • utrwalenie wiadomości na temat hodowli roślin,
  • rozpoznawanie rodzaju zdań,
  • utrwalenie pisowni wyrazów wielką literą,
  • zapisywanie, odczytywanie i porządkowanie liczb siedmiocyfrowych,
  • nauka piosenki pt „A ja rosnę”.

Nie zapomnijcie o lekcji wychowania fizycznego.

Nie traćmy więc czasu i bierzmy się do pracy. Powodzenia!

Wychowawczyni

Temat: Rozróżniamy rodzaje zdań i utrwalamy zasady pisowni wyrazów wielką literą.


Zadanie 1

Dziś na początek  matematyka i pewna ciekawostka wprowadzająca nas w zadania. 30 lat temu w Polsce było bardzo dużo milionerów. Ja sama byłam jedną z nich. Moja pensja wynosiła około 4 milionów. Nie oznacz to jednak, że byłam bogata. Wynikało to ze zjawiska zwanego inflacją. *
*Inflacja – proces wzrostu przeciętnego poziomu cen w gospodarce. Skutkiem tego procesu jest spadek siły nabywczej pieniądza krajowego.
W obiegu były takie banknoty:


Dzisiaj nie posługujemy się takimi pieniędzmi, ale to nie znaczy, nie musimy znać liczb siedmiocyfrowych i jeszcze większych. Film i informacje w podręczniku s. 124 to wprowadzenie do tematu. Zapoznaj się z nimi, a następnie wykonaj zadania w ćwiczeniach matematycznych s. 26-27.






Zadanie 2

Przeczytaj tekst w podręczniku na s. 50. Porozmawiaj z kimś na jego temat. Wyjaśnij powiedzenie rosnąć jak na drożdżach.


Zadania 3

Posłuchaj nagrania piosenki. Naucz się jej śpiewać. Tekst otrzymasz pocztą elektroniczną.

Zadanie 4


Dziecko ze zdjęcia może powiedzieć o sobie.

Urosłam .

Urosłam!

Urosłam?

Jakie to są rodzaje zdań? Myślę, że potrafisz je nazwać. Jeśli zapomniałaś/ zapomniałeś, sięgnij po podręcznik s. 52. Następnie wykonaj zadania interaktywne.









Zadanie 5

Zapoznaj się z informacjami na planszy i podręczniku s. 53, a następnie wykonaj zadania interaktywne.




Zadanie 6

Poniższa prezentacja przypomni Ci, kiedy piszemy wielką literę. Obejrzyj ją uważnie. Następnie wykonaj zadania, które otrzymasz pocztą elektroniczną.







Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz