środa, 27 maja 2020

czwartek, 28 maja



Nowy dzień pracy i nowe zadania przed nami. Kontynuujemy tematykę dzieci. Dziecko pojawia się wielu powiedzeniach. Oto kilka z nich:





Co będziemy dzisiaj robić?
  • Z Januszem Korczakiem się spotkamy i jego wielkie dzieła poznamy.
  • Królestwo króla Maciusia odwiedzimy, co chciał zrobić dla swoich poddanych sprawdzimy.
  • Pisanie dialogu sobie przypomnimy i rodzinę wyrazów stworzymy.
  • Przykłady dzielenia zrobimy i tabliczkę mnożenia udoskonalimy.

Powodzenia życzę i na super prace liczę.
Wychowawczyni

Temat: Poznajemy Wielkiego Człowieka, Przyjaciela Dzieci– Janusza Korczaka.


Zadanie 1

Wczoraj mówiliśmy o tym, że dla każdego człowieka na świecie bardzo ważny jest pokój. W czasie wojny panuje strach, ból, giną ludzie. Dzieci tracą rodziców. Dzieje się wiele złych rzeczy. Obecnie w naszej ojczyźnie nie  ma wojny, ale 80.  lat temu na terenach Polski i wielu innych państw trwała II wojna światowa. 60  milionów ludzi straciło życie (w Polsce około 6 milionów). Jednym z nich był Janusz Korczak. Kim był ten człowiek? Obejrzyj prezentację, posłuchaj piosenek i zapoznaj się z informacjami w podręczniku s. 64.





Zadanie 2

Wykonaj zadanie, które sprawdzi, ile zapamiętałaś/zapamiętałeś o Januszu Korczaku. Jeśli będziesz miała/miał trudności z tym zadaniem, zajrzyj do podręcznika. 






Zadanie 3

Poproś mamę albo inną osobę o przeczytanie fragmentu książki Janusza Korczaka pt. „ Król Maciuś Pierwszy”- podręcznik s. 65-67. Ustnie odpowiedz na pytania pod tekstem.

Zadanie 4

Na początek krótkie przypomnienie, co to jest  rodzina wyrazów.


Wykonaj zadanie interaktywne. Wybierz sobie jedną z rodzin z tego zadania i ułóż zdania ze wszystkimi wyrazami z tej rodziny. Zapisz zdania w zeszycie do języka polskiego.


Zadanie 4

Wyobraź sobie, że spotkałeś się z panem Januszem Korczakiem. Zastanów się o czym, chcesz z nim porozmawiać. Zapisz tę rozmowę.  Rozmowa powinna się składać z przynajmniej 8 wypowiedzi (po cztery każdego z rozmówców). Wyślij mi swoją pracę do sprawdzenia. 

Zadanie 5

Wczoraj w czasie zajęć matematycznych obliczaliście sumy i różnice. Dzisiaj będziecie obliczać iloczyny i ilorazy. Przypomnij sobie informacje o tych działaniach, a następnie wykonaj zadania  w ćwiczeniach matematycznych s. 36-37.  Pracuje  przez 45 minut.





Hello!
I LIKE APPLES.
Poznasz nazwy produktów spożywczych.
Wysłuchasz i zaśpiewasz piosenkę.

Otwórz podręcznik na s. 74 – 75. Powtarzaj za lektorem nazywane produkty spożywcze. Naucz się wymawiać i zapisywać poznane wyrazy.

Piosenka do słuchania i śpiewania znajduje się poniżej. W Twoim podręczniku jest to s. 76.

Znajdź w słowniku www.diki.pl wyrazy, które są dla Ciebie niezrozumiałe. Zapisz wyjaśnienie tych wyrazów w zeszycie. 
Wykonaj ćwiczenia utrwalające:

Have a nice day!
A.S.



Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
  • Hodowla słonecznika i uzupełnianie tabeli.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz