Nowy dzień
pracy i nowe zadania przed nami. Kontynuujemy tematykę dzieci. Dziecko pojawia
się wielu powiedzeniach. Oto kilka z nich:
Co będziemy
dzisiaj robić?
- Z Januszem Korczakiem się spotkamy i jego wielkie dzieła poznamy.
- Królestwo króla Maciusia odwiedzimy, co chciał zrobić dla swoich poddanych sprawdzimy.
- Pisanie dialogu sobie przypomnimy i rodzinę wyrazów stworzymy.
- Przykłady dzielenia zrobimy i tabliczkę mnożenia udoskonalimy.
Powodzenia życzę i na
super prace liczę.
Wychowawczyni
Temat:
Poznajemy Wielkiego Człowieka, Przyjaciela Dzieci– Janusza Korczaka.
Zadanie 1
Wczoraj mówiliśmy
o tym, że dla każdego człowieka na świecie bardzo ważny jest pokój. W czasie
wojny panuje strach, ból, giną ludzie. Dzieci tracą rodziców. Dzieje się wiele
złych rzeczy. Obecnie w naszej ojczyźnie nie
ma wojny, ale 80. lat temu na
terenach Polski i wielu innych państw trwała II wojna światowa. 60 milionów ludzi straciło życie (w Polsce około
6 milionów). Jednym z nich był Janusz Korczak. Kim był ten człowiek? Obejrzyj
prezentację, posłuchaj piosenek i zapoznaj się z informacjami w podręczniku s.
64.
Zadanie 2
Wykonaj
zadanie, które sprawdzi, ile
zapamiętałaś/zapamiętałeś o Januszu Korczaku. Jeśli będziesz miała/miał trudności z tym zadaniem, zajrzyj do podręcznika.
Zadanie 3
Poproś mamę
albo inną osobę o przeczytanie fragmentu książki Janusza Korczaka pt. „ Król
Maciuś Pierwszy”- podręcznik s. 65-67. Ustnie odpowiedz na pytania pod tekstem.
Zadanie 4
Na początek
krótkie przypomnienie, co to jest rodzina wyrazów.
Wykonaj zadanie
interaktywne. Wybierz sobie jedną z rodzin z tego zadania i ułóż zdania ze
wszystkimi wyrazami z tej rodziny. Zapisz zdania w zeszycie do języka
polskiego.
Zadanie 4
Wyobraź
sobie, że spotkałeś się z panem Januszem Korczakiem. Zastanów się o czym,
chcesz z nim porozmawiać. Zapisz tę rozmowę.
Rozmowa powinna się składać z przynajmniej 8 wypowiedzi (po cztery
każdego z rozmówców). Wyślij mi swoją pracę do sprawdzenia.
Zadanie 5
Wczoraj w
czasie zajęć matematycznych obliczaliście sumy
i różnice. Dzisiaj będziecie obliczać iloczyny i ilorazy. Przypomnij sobie informacje o tych działaniach, a
następnie wykonaj zadania w ćwiczeniach
matematycznych s. 36-37. Pracuje przez 45 minut.
Hello!
I LIKE APPLES.
Poznasz nazwy produktów spożywczych.
Wysłuchasz i zaśpiewasz piosenkę.
Otwórz podręcznik na s. 74 – 75. Powtarzaj za lektorem nazywane produkty spożywcze. Naucz się wymawiać i zapisywać poznane wyrazy.
Piosenka do słuchania i śpiewania znajduje się poniżej. W Twoim podręczniku jest to s. 76.
Znajdź w słowniku www.diki.pl wyrazy, które są dla Ciebie niezrozumiałe. Zapisz wyjaśnienie tych wyrazów w zeszycie.
Wykonaj ćwiczenia utrwalające:
Have a nice day!
A.S.
Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
- Hodowla słonecznika i uzupełnianie tabeli.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz