Witam Was
serdecznie w kolejnym tygodniu nauczania poza szkołą. Powyższy cytat jest
wprowadzeniem do naszego dzisiejszego tematu. Będziemy mówić o ogrodach. Maj to
miesiąc intensywnego wzrostu roślin. Myślę, że widzicie to w otaczającej Was
przyrodzie. Dziś mamy następujące cele:
- poznanie roślin i zwierząt żyjących w ogrodzie warzywno-kwiatowych,
- ułożenie i zapisanie zdań z wyrazami,
- określenie, która część danej rośliny jest jadalna,
- odwiedzenie ogrodu botanicznego,
- napisanie dyktanda,
- wykonanie zadań dotyczących zapisu liczb wielocyfrowych.
Tradycyjnie życzę Wam
powodzenia w pracy i miłego dnia.
Wychowawczyni
Temat:
W ogrodzie warzywno-kwiatowym.
Zadanie 1
Zaczniemy od
dyktanda, które zapowiedziałam w piątek. Pocztą otrzymasz tekst. Poproś kogoś o podyktowanie. Zapisz go w zeszycie. Następnie sprawdź swoją pracę. Wpisz do zeszytu
jedno z poniższych zdań.
Piszę bezbłędnie.
Rzadko popełniam błędy.
Często popełniam błędy.
Zadanie 2
Zanim
zajmiemy się naszymi ogrodami, zapraszam Was do ogrodu botanicznego*.
Można w nim zobaczyć wiele niezwykłych
roślin.
*Ogród botaniczny – urządzony i
zagospodarowany teren wraz z infrastrukturą techniczną i budynkami
funkcjonalnie z nim związanymi, będący miejscem ochrony roślin chronionych,
uprawy roślin różnych stref klimatycznych i siedlisk, uprawy roślin określonego
gatunku oraz prowadzenia badań naukowych i edukacji.
Zadanie 3
W naszych
ogródkach uprawiamy warzywa zwane jarzynami. Są to rośliny jednoroczne,
dwuletnie lub wieloletnie, które w całości lub w części stanowią pokarm
człowieka. Mogą być spożywane w stanie surowym lub po obróbce cieplnej. Myślę,
że każdy z Was bez trudu wymieni wiele nazw takich roślin. Wybierz z planszy nazwy sześciu warzyw i ułóż z nimi zadania.
Zapisz je w zeszycie do języka polskiego.
Zadanie 4
Warzywa
uprawiamy w celu spożycia. Jakie części rośliny zjadamy? Najpierw przypomnijmy
sobie, jak zbudowana jest roślina.
Wykonaj zadanie,
które otrzymasz pocztą elektroniczną.
Zadanie 5
Teraz
poznamy inne rośliny, które rosną w ogrodzie i żyjące tam zwierzęta. Wiadomości
na ten temat znajdziesz w podręczniku s. 46-47. Zapytaj mamę lub innych
domowników, jakie rośliny rosną w Waszym ogrodzie.
Zadanie specjalne, ale tym
razem dla wszystkich. Poproś o zakupienie nasion słonecznika. Wsiej je w
ogródku- czas do 22 maja. W tym dniu otrzymasz dalsze instrukcje dotyczące
wykonania zadania.
Zadanie 6
Czas na królową nauk, czyli matematykę. Mam nadzieję,
że poniższa, krótka prezentacja pozwoli Ci zrozumieć, dlaczego uczysz się
matematyki.
Teraz trzeba
potrenować. Czekają na Was zadania w ćwiczeniach matematycznych s. 20-23.
Pracuj przez 45 minut. Możesz wybrać sobie zadania, które wykonasz.
Hello
students!
Dziś na
zajęciach utrwalisz nazywanie godzin w języku angielskim.
Przykłady
podawania godzin:
7:00 – It’s
seven o’clock / It’s seven
7:10 – It’s
ten past seven
7:15 – It’s
quarter past seven / It’s seven fifteen
7:20 – It’s
twenty past seven / It’s ten to half past seven/It’s seven twenty
7:28 – It’s
twenty-eight past seven / It’s seven twenty-eight
7:30 – It’s
half past seven / It’s seven thirty
7:35 – It’s
twenty-five to eight / It’s seven thirty-five
7:40 – It’s
twenty to seven / It’s seven forty
7:45 – It’s
quarter to eight / It’s seven forty-five
7:55 – It’s
five to eight / It’s seven fifty-five
8:00 – It’s
eight a.m.
17:00 – It’s
five p.m.
Utrwal poznane wiadomości oglądając film.
Sprawdź
swoją wiedzę: (ćwicz nazywanie godzin).
Zapisz
słownie w zeszycie następujące godziny:
9:40, 17:50,
15:04, 2:21, 12:45, 10:35, 13:07, 14:55, 3:15, 5:30
Prześlij
zadanie do czwartku 21 maja.
Have a nice
work!
A.S.
Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz