niedziela, 17 maja 2020

poniedziałek, 18 maja





Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu nauczania poza szkołą. Powyższy cytat jest wprowadzeniem do naszego dzisiejszego tematu. Będziemy mówić o ogrodach. Maj to miesiąc intensywnego wzrostu roślin. Myślę, że widzicie to w otaczającej Was przyrodzie. Dziś mamy  następujące cele:
  • poznanie roślin i zwierząt żyjących w ogrodzie warzywno-kwiatowych,
  • ułożenie i zapisanie zdań z wyrazami,
  • określenie, która część danej rośliny jest jadalna,
  • odwiedzenie ogrodu botanicznego,
  • napisanie dyktanda,
  • wykonanie zadań dotyczących zapisu liczb wielocyfrowych.

Tradycyjnie życzę Wam powodzenia w pracy i miłego dnia.

Wychowawczyni
Temat: W ogrodzie warzywno-kwiatowym.

Zadanie 1

Zaczniemy od dyktanda, które zapowiedziałam w piątek.  Pocztą otrzymasz tekst. Poproś kogoś o podyktowanie. Zapisz go w zeszycie. Następnie sprawdź swoją pracę. Wpisz do zeszytu jedno z poniższych zdań.

Piszę bezbłędnie.

Rzadko popełniam błędy.


Często popełniam błędy. 




Zadanie 2

Zanim zajmiemy się naszymi ogrodami, zapraszam Was do ogrodu botanicznego*. Można w nim zobaczyć  wiele niezwykłych roślin.
*Ogród botaniczny – urządzony i zagospodarowany teren wraz z infrastrukturą techniczną i budynkami funkcjonalnie z nim związanymi, będący miejscem ochrony roślin chronionych, uprawy roślin różnych stref klimatycznych i siedlisk, uprawy roślin określonego gatunku oraz prowadzenia badań naukowych i edukacji.





Zadanie 3

W naszych ogródkach uprawiamy warzywa zwane jarzynami. Są to rośliny jednoroczne, dwuletnie lub wieloletnie, które w całości lub w części stanowią pokarm człowieka. Mogą być spożywane w stanie surowym lub po obróbce cieplnej. Myślę, że każdy z Was bez trudu wymieni wiele nazw takich roślin. Wybierz  z planszy nazwy sześciu warzyw i ułóż z nimi zadania. Zapisz je w zeszycie do języka polskiego.



Zadanie 4

Warzywa uprawiamy w celu spożycia. Jakie części rośliny zjadamy? Najpierw przypomnijmy sobie, jak zbudowana jest roślina.



Wykonaj zadanie, które otrzymasz pocztą elektroniczną.


Zadanie 5

Teraz poznamy inne rośliny, które rosną w ogrodzie i żyjące tam zwierzęta. Wiadomości na ten temat znajdziesz w podręczniku s. 46-47. Zapytaj mamę lub innych domowników, jakie rośliny rosną w Waszym ogrodzie.
Zadanie specjalne, ale tym razem dla wszystkich. Poproś o zakupienie nasion słonecznika. Wsiej je w ogródku- czas do 22 maja. W tym dniu otrzymasz dalsze instrukcje dotyczące wykonania zadania.



Zadanie 6

Czas na królową nauk, czyli matematykę. Mam nadzieję, że poniższa, krótka prezentacja pozwoli Ci zrozumieć, dlaczego uczysz się matematyki.


Teraz trzeba potrenować. Czekają na Was zadania w ćwiczeniach matematycznych s. 20-23. Pracuj przez 45 minut. Możesz wybrać sobie zadania, które wykonasz.

Hello students!
Dziś na zajęciach utrwalisz nazywanie godzin w języku angielskim.
Przykłady podawania godzin:
7:00 – It’s seven o’clock / It’s seven
7:10 – It’s ten past seven
7:15 – It’s quarter past seven / It’s seven fifteen
7:20 – It’s twenty past seven / It’s ten to half past seven/It’s seven twenty
7:28 – It’s twenty-eight past seven / It’s seven twenty-eight
7:30 – It’s half past seven / It’s seven thirty
7:35 – It’s twenty-five to eight / It’s seven thirty-five
7:40 – It’s twenty to seven / It’s seven forty
7:45 – It’s quarter to eight / It’s seven forty-five
7:55 – It’s five to eight / It’s seven fifty-five
8:00 – It’s eight a.m.
17:00 – It’s five p.m.
Utrwal  poznane wiadomości  oglądając film.


Sprawdź swoją wiedzę: (ćwicz nazywanie godzin).

Zapisz słownie w zeszycie następujące godziny:
9:40, 17:50, 15:04, 2:21, 12:45, 10:35, 13:07, 14:55, 3:15, 5:30
Prześlij zadanie do czwartku 21 maja.
Have a nice work!

A.S.

Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz