czwartek, 14 maja 2020

piątek, 15 maja



Już piątek. Kończymy kolejny tydzień pracy. Czas więc na małe podsumowanie. Pracujecie wytrwale i nie poddajecie się. Większość z Was systematycznie kontaktuje się ze mną. Dzięki pomocy Waszych Rodziców mam możliwość zobaczenia  prac, które wykonujecie.


Dzisiejszy dzień określiłabym jako ortograficzno-muzyczny. Zajmiemy się poprawną pisownią i instrumentami dętymi.

Cele :
  • utrwalę pisownię wyrazów ze zmiękczeniami i pisownię wyrazów wielką literą,
  • poćwiczę piękne czytanie tekstu,
  • posłucham nagrania instrumentów dętych,
  • zapiszę liczby wielocyfrowe.

Propozycja na wychowanie fizyczne. Koniecznie wyjdź na świeże powietrze. Pobiegaj, pobaw się piłką i woreczkiem, poskacz na skakance itp.

 Część wstępna za nami, do pracy się zabieramy. Powodzenia!

Wychowawczyni

Temat: Utrwalamy poprawną pisownię wyrazów.

Zadanie 1

Wczoraj podróżowaliśmy po Europie. Zapisywaliście nazwy państw leżących na tym kontynencie. Mam nadzieję, że pamiętaliście o wielkiej literze w pisowni nazw państw. Przed przystąpieniem do pierwszego krótkie przypomnienie, kiedy pisać wielką literę, a kiedy - małą.

Pocztą elektroniczną otrzymasz zadania do wykonania.

Zadanie 2

Przypomnij sobie zasady pisowni wyrazów ze spółgłoskami miękkimi. Znajdziesz  je w podręczniku na s. 44-45 oraz na planszy. Wykonaj zadania interaktywne.










W poniedziałek dyktando z pisowni tych wyrazów.


Zadanie 3

„Czytanie jest dla umysłu tym, czym gimnastyka dla ciała.”
Richard Steele


Poćwicz piękne czytanie – teksty z podręcznika s. 106 (wybierz sobie jeden z nich). Przeczytaj go głośno,  komuś z domowników.


Zadanie 4

Czas na matematykę. Dzisiaj zajmiemy się liczbami pięciocyfrowymi i sześciocyfrowymi. Co służy nam do zapisu liczb?
Cyfry arabskie, właściwie cyfry indyjskie europeizowane – cyfry stosowane obecnie powszechnie na całym świecie do zapisywania liczb . Są to kolejno znaki: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 oraz 9 i pierwotnie służyły do zapisu liczb w systemie dziesiętnym.


Zadanie 5

Przypomnimy sobie teraz wiadomości o instrumentach muzycznych. Masz je w podręczniku s. 93, w prezentacji i filmie.




Zadanie 6

Czy przypominasz sobie,  jaki instrument dęty robiłaś/robiłeś w szkole? Tak, była trąbka sygnałowa. Jeśli posiadasz jeszcze ten instrument, to zagraj na nim.
Propozycja dla chętnych- wykonanie waltorni lub piszczałki. Termin- 22 maja.




Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
  • Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.

Przypominam, że do 15 maja macie wykonać obraz  z nakrętek. Otrzymałam do tej pory tylko kilka prac.

Portrety psów wykonali: Igor, Marysia i Mikołaj.  
 
Prace pod tytułem "Bociany" wykonali wszyscy uczniowie, czyli 100 % skuteczności. Brawo! Niektórzy z Was zasługują na dodatkowe słowa uznania za  kreatywność w podejściu do tematu. 







 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz