Już piątek.
Kończymy kolejny tydzień pracy. Czas więc na małe podsumowanie. Pracujecie
wytrwale i nie poddajecie się. Większość z Was systematycznie kontaktuje się ze
mną. Dzięki pomocy Waszych Rodziców mam możliwość zobaczenia prac, które wykonujecie.
Dzisiejszy
dzień określiłabym jako ortograficzno-muzyczny. Zajmiemy się poprawną pisownią
i instrumentami dętymi.
Cele :
- utrwalę pisownię wyrazów ze zmiękczeniami i pisownię wyrazów wielką literą,
- poćwiczę piękne czytanie tekstu,
- posłucham nagrania instrumentów dętych,
- zapiszę liczby wielocyfrowe.
Propozycja
na wychowanie fizyczne. Koniecznie wyjdź na świeże powietrze. Pobiegaj, pobaw
się piłką i woreczkiem, poskacz na skakance itp.
Temat:
Utrwalamy poprawną pisownię wyrazów.
Zadanie 1
Wczoraj
podróżowaliśmy po Europie. Zapisywaliście nazwy państw leżących na tym
kontynencie. Mam nadzieję, że pamiętaliście o wielkiej literze w pisowni nazw
państw. Przed przystąpieniem do pierwszego krótkie przypomnienie, kiedy pisać
wielką literę, a kiedy - małą.
Pocztą
elektroniczną otrzymasz zadania do wykonania.
Zadanie 2
Przypomnij
sobie zasady pisowni wyrazów ze spółgłoskami miękkimi. Znajdziesz je w podręczniku na s. 44-45 oraz na planszy.
Wykonaj zadania interaktywne.
W
poniedziałek dyktando z pisowni tych wyrazów.
Zadanie 3
„Czytanie jest dla umysłu tym, czym
gimnastyka dla ciała.”
Richard Steele
Poćwicz
piękne czytanie – teksty z podręcznika s. 106 (wybierz sobie jeden z nich).
Przeczytaj go głośno, komuś z
domowników.
Zadanie 4
Czas na
matematykę. Dzisiaj zajmiemy się liczbami pięciocyfrowymi i sześciocyfrowymi.
Co służy nam do zapisu liczb?
Cyfry
arabskie, właściwie cyfry indyjskie europeizowane – cyfry stosowane obecnie
powszechnie na całym świecie do zapisywania liczb . Są to kolejno znaki: 0, 1,
2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 oraz 9 i pierwotnie służyły do zapisu liczb w systemie
dziesiętnym.
Zadanie 5
Przypomnimy
sobie teraz wiadomości o instrumentach muzycznych. Masz je w podręczniku s. 93,
w prezentacji i filmie.
Zadanie 6
Czy
przypominasz sobie, jaki instrument dęty
robiłaś/robiłeś w szkole? Tak, była trąbka sygnałowa. Jeśli posiadasz jeszcze
ten instrument, to zagraj na nim.
Propozycja
dla chętnych- wykonanie waltorni lub piszczałki. Termin- 22 maja.
Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
- Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.
Przypominam, że do 15 maja macie
wykonać obraz z nakrętek. Otrzymałam do
tej pory tylko kilka prac.
Portrety psów wykonali: Igor, Marysia i Mikołaj.
Prace pod tytułem "Bociany" wykonali wszyscy uczniowie, czyli 100 % skuteczności. Brawo! Niektórzy z Was zasługują na dodatkowe słowa uznania za kreatywność w podejściu do tematu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz