niedziela, 10 maja 2020

poniedziałek, 11 maja


Witam Was bardzo serdecznie w kolejnym tygodniu. Mam nadzieję, że przez weekend odpoczęliście od komputera i nauki, więc macie dużo energii i chęci do pracy. Czekają na Was nowe wyzwania. Dzisiejszy dzień to spotkanie z niezwykłym czworonogiem. Na pewno się domyślacie, że będziemy omawiać książkę napisaną przez Romana Pisarskiego pt. „O psie, który jeździł  koleją".   

Cele:
  • sprawdzenie znajomości lektury,
  • uzupełnienie metryczki książki,
  • uporządkowanie  planu wydarzeń,
  • poznanie powiedzeń, w których występuje słowo pies,
  • narysowanie i opisanie psa,
  • powtórka z przymiotników,
  • obliczenia zegarowe.

Zaczynamy przygodę z Lampo. Życzę Ci żeby była ciekawa i wiele Cię nauczyła.



Wychowawczyni
Temat: Poznajemy bohatera książki Romana Pisarskiego pt. "O psie, który jeździł koleją".



Zadanie 1

Głównym bohaterem książki, którą będziemy dziś omawiać jest oczywiście pies. Sadzę, że każdy z Was może dużo powiedzieć o tym zwierzęciu. Pies jest bohaterem wielu powiedzeń. Przygotowane przeze mnie zadanie pozwoli Ci poznać niektóre z nich.



Zadanie 2

Porozmawiaj z kimś z domowników na temat książki „O psie, który jeździł koleją”. Jakie wrażenie zrobiła na Tobie?; Które fragmenty Ci się najbardziej podobały?; Jakie postacie  występują w tej książce? Gdzie dzieją się opisane wydarzenia?



Zadanie 3

Czas na sprawdzenie, czy dobrze zrozumiałeś i zapamiętałeś treść książki. Wykonaj test w podręczniku na s. 30-31.  Zaznacz wybrane odpowiedzi w tabelce, którą otrzymasz pocztą.

Zadanie 4

W tym zadaniu też sprawdzisz, jak uważnie czytasz i czy dobrze zapamiętujesz. Wykonaj zadanie interaktywne, a następnie oceń swoją pracę wpisując do zeszytu z języka polskiego jedno z poniższych zdań.

Dobrze pamiętam przeczytany tekst.
Pamiętam  częściowo tekst.
Mało pamiętam z przeczytanego tekstu.  




Zadanie 5

Zaznacz opis bohatera książki w podręczniku. Naucz się ładnie czytać ten fragment. Przeczytaj go komuś z domowników. Wypisz z tekstu przymiotniki (zeszyt do języka polskiego).


Zadanie 6

A teraz czas na Wasze czworonogi. Myślę, że każdy ma lub miał psa. Napiszcie mi SMS em, jak się wabi, a następnie opiszcie go. Możecie też opisać psa , którego znacie.  Nacobezu do zadania otrzymasz pocztą elektroniczną.



Zadanie 7

Jak narysować psa? Nie jest to łatwe, ale  sądzę, że poniższe instrukcje i film ułatwią  Wam wykonanie tego zadania. Narysujcie swojego czworonoga na kartce a 5 (połowa kartki a 4), zróbcie zdjęcie i wyślijcie do mnie. A jeśli uda się Wam też zrobić zdjęcia swojego żywego psa, to będzie materiał na świetną wystawę. Na zdjęcia czekam do godziny 20.00. 












Zadanie 8

Lampo podróżując po Włoszech nie posługiwał się zegarkiem ani rozkładem jazdy. Natomiast jego opiekun i przyjaciel- zawiadowca musiał dobrze znać się na  zegarze. Teraz większość zegarków i zegarów ma wyświetlacze elektroniczne. Jednak musimy też znać się na zegarkach wskazówkowych. W związku z tym dziś na zajęciach matematycznych mamy obliczenia zegarowe. Znajdziesz je w ćwiczeniach matematycznych na s. 12-13 i w podręczniku s. 118.  Staraj się wykonać jak najwięcej zadań, ale pracuj tyle, ile trwa lekcja.


Witajcie!
MY FAVOURITE DAY
Dzisiaj wysłuchasz historyjki na temat: MÓJ ULUBIONY DZIEŃ. Utrwalisz dni tygodnia śpiewając piosenkę. Zapiszesz zdania o swoim ulubionym dniu tygodnia.


LOOK AND LISTEN:
Otwórz podręcznik na s.80. Masz tutaj tekst historyjki. Słuchaj od 4 min 15 s do końca nagrania. Odpowiedz ustnie na zadane pytania lektora: YES OR NO? Zaśpiewaj piosenkę (słowa znajdziesz w podręczniku na s.82).
Link do (historyjki, pytań i lektora i piosenki):

Wybierz jedno zadanie:
1.Zapisz w zeszycie kilka zdań (na podstawie wysłuchanego tekstu oraz poznanego słownictwa) o swoim ulubionym dniu. Możesz zacząć tak jak w tekście historyjki: My favourite day is … . 
2.Zapisz zdania na temat Twojego codziennego dnia (Every day). Zacznij pisać na przykład: Every day I get up at … . (Codziennie wstaję o … .). Skorzystaj z podpowiedzi  w ćw. 3 s.79.
Pisownię i wymowę wyrazów, których nie pamiętasz lub nie znasz znajdziesz w słowniku internetowym:
Wyślij zdjęcie pracy do piątku, 14 maja.
Miłej pracy!

A.S.



Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.

Przypominam, że do 15 maja macie wykonać obraz  z nakrętek. Otrzymałam do tej pory tylko kilka prac.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz