Witam Was
bardzo serdecznie w kolejnym tygodniu. Mam nadzieję, że przez weekend
odpoczęliście od komputera i nauki, więc macie dużo energii i chęci do pracy. Czekają na Was
nowe wyzwania. Dzisiejszy dzień to spotkanie z niezwykłym czworonogiem. Na
pewno się domyślacie, że będziemy omawiać książkę napisaną przez Romana
Pisarskiego pt. „O psie, który jeździł koleją".
Cele:
- sprawdzenie znajomości lektury,
- uzupełnienie metryczki książki,
- uporządkowanie planu wydarzeń,
- poznanie powiedzeń, w których występuje słowo pies,
- narysowanie i opisanie psa,
- powtórka z przymiotników,
- obliczenia zegarowe.
Zaczynamy przygodę z Lampo. Życzę Ci
żeby była ciekawa i wiele Cię nauczyła.
Wychowawczyni
Temat: Poznajemy bohatera książki Romana Pisarskiego pt. "O psie, który jeździł koleją".
Zadanie 1
Głównym
bohaterem książki, którą będziemy dziś omawiać jest oczywiście pies. Sadzę, że
każdy z Was może dużo powiedzieć o tym zwierzęciu. Pies jest bohaterem wielu
powiedzeń. Przygotowane przeze mnie zadanie pozwoli Ci poznać niektóre z nich.
Zadanie 2
Porozmawiaj
z kimś z domowników na temat książki „O psie, który jeździł koleją”. Jakie wrażenie zrobiła na Tobie?; Które
fragmenty Ci się najbardziej podobały?; Jakie postacie występują w tej książce? Gdzie dzieją się
opisane wydarzenia?
Zadanie 3
Czas na
sprawdzenie, czy dobrze zrozumiałeś i zapamiętałeś treść książki. Wykonaj test
w podręczniku na s. 30-31. Zaznacz
wybrane odpowiedzi w tabelce, którą otrzymasz pocztą.
Zadanie 4
W tym
zadaniu też sprawdzisz, jak uważnie czytasz i czy dobrze zapamiętujesz. Wykonaj
zadanie interaktywne, a następnie oceń swoją pracę wpisując do zeszytu z języka
polskiego jedno z poniższych zdań.
Dobrze pamiętam przeczytany tekst.
Pamiętam częściowo
tekst.
Zadanie 5
Zaznacz opis
bohatera książki w podręczniku. Naucz się ładnie czytać ten fragment. Przeczytaj
go komuś z domowników. Wypisz z tekstu przymiotniki (zeszyt do języka
polskiego).
Zadanie 6
A teraz czas
na Wasze czworonogi. Myślę, że każdy ma lub miał psa. Napiszcie mi SMS em, jak
się wabi, a następnie opiszcie go. Możecie też opisać psa , którego
znacie. Nacobezu do zadania otrzymasz pocztą elektroniczną.
Zadanie 7
Jak narysować
psa? Nie jest to łatwe, ale sądzę, że poniższe instrukcje i film ułatwią Wam wykonanie tego zadania. Narysujcie swojego czworonoga na kartce a 5
(połowa kartki a 4), zróbcie zdjęcie i wyślijcie do mnie. A jeśli uda się Wam
też zrobić zdjęcia swojego żywego psa, to będzie materiał na świetną wystawę. Na zdjęcia czekam do godziny 20.00.
Zadanie 8
Lampo
podróżując po Włoszech nie posługiwał się zegarkiem ani rozkładem jazdy.
Natomiast jego opiekun i przyjaciel- zawiadowca musiał dobrze znać się na zegarze. Teraz większość zegarków i zegarów
ma wyświetlacze elektroniczne. Jednak musimy też znać się na zegarkach
wskazówkowych. W związku z tym dziś na zajęciach matematycznych mamy obliczenia
zegarowe. Znajdziesz je w ćwiczeniach matematycznych na s. 12-13 i w
podręczniku s. 118. Staraj się wykonać
jak najwięcej zadań, ale pracuj tyle, ile trwa lekcja.
Witajcie!
MY FAVOURITE DAY
Dzisiaj wysłuchasz historyjki na temat: MÓJ ULUBIONY DZIEŃ. Utrwalisz dni tygodnia śpiewając piosenkę. Zapiszesz zdania o swoim ulubionym dniu tygodnia.
LOOK AND LISTEN:
Otwórz podręcznik na s.80. Masz tutaj tekst historyjki. Słuchaj od 4 min 15 s do końca nagrania. Odpowiedz ustnie na zadane pytania lektora: YES OR NO? Zaśpiewaj piosenkę (słowa znajdziesz w podręczniku na s.82).
Link do (historyjki, pytań i lektora i piosenki):
Wybierz jedno zadanie:
1.Zapisz w zeszycie kilka zdań (na podstawie wysłuchanego tekstu oraz poznanego słownictwa) o swoim ulubionym dniu. Możesz zacząć tak jak w tekście historyjki: My favourite day is … .
2.Zapisz zdania na temat Twojego codziennego dnia (Every day). Zacznij pisać na przykład: Every day I get up at … . (Codziennie wstaję o … .). Skorzystaj z podpowiedzi w ćw. 3 s.79.
Pisownię i wymowę wyrazów, których nie pamiętasz lub nie znasz znajdziesz w słowniku internetowym:
Wyślij zdjęcie pracy do piątku, 14 maja.
Miłej pracy!
A.S.
Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
Systematyczne utrwalanie tabliczki
mnożenia.
Zbieranie nakrętek, które posłużą do
wykonania obrazu.
Przypominam, że do 15 maja macie
wykonać obraz z nakrętek. Otrzymałam do
tej pory tylko kilka prac.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz