Witam Was w ostatnim dniu nauki w maju. Kolejny miesiąc minął bardzo szybko.
Dziękuję wszystkim, którzy solidnie wywiązywali się ze swoich obowiązków.
Wysyłali mi swoje prace, rozmawiali ze mną, pytali o różne sprawy. Dziękuję
Waszym rodzicom za pomoc i wsparcie w nauce zdalnej. Wiem, że jesteście zmęczeni
pracą, ale już niedługo wakacje, więc dacie radę.
Dzisiaj
będziemy jeszcze mówić o Januszu Korczaku i o prawach dzieci. Wiecie z wczorajszych zajęć, że Stary Doktor
bardzo troszczył się o najmłodszych.Twierdził, że dzieci powinny mieć takie
same prawa jak dorośli. Mówił tak:
Cele:
- dowiesz się, jakie zasady obowiązywały w Domu Sierot prowadzonym przez Janusza Korczaka,
- przypomnisz sobie prawa dzieci,
- napiszesz wypowiedź na podany temat,
- nauczysz się piosenki o prawach dzieci,
- utrwalisz umiejętność wykonywania czterech podstawowych działań,
- wykonasz ćwiczenia fizyczne.
Zamiast życzeń
Wychowawczyni
Temat:
Prawa dziecka.
Zadanie 1
Janusz
Korczak stworzył Dom Sierot. Pisarka Iwona
Chmielewska napisała książkę, o tym miejscu i jego mieszkańcach. Nosi
ona tytuł „Pamiętnik Blumki”. Przeczytaj jej fragment w podręczniku s. 68. Ustnie wykonaj ćwiczenie 1 i 3 pod tekstem. Zachęcam Cię do przeczytania całej książki.
Zadanie 2
Obejrzyj
prezentację i filmy na temat praw dziecka, a następnie napisz w zeszycie do języka
polskiego kilka zdań ( nie mniej niż trzy) na temat: „Które z praw dziecka uważam
za najważniejsze i dlaczego?”
Zadanie 3
Posłuchaj
piosenki i naucz się jej śpiewać.
Piosenka o prawach dziecka
Słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
Mam prawo żyć
Mam prawo być sobą
Czuć się bezpiecznie, wolną być
osobą.
Mam prawo kochać i kochanym być
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i
bić.
Dziecka prawa poważna sprawa
Dziecka prawa to nie zabawa
Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim
tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków
złych.
Mam prawo śnić
Mam prawo być inny
Mogę być słabszy lecz nie czuć się
winny.
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę.
Zadanie 4
A teraz
matematyka. Utrwal umiejętność wykonywania czterech podstawowych działań:
dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Zrób zadania w ćwiczeniach
matematycznych s.38-39. Pracuj nad nimi 45 minut. Powodzenia!
W piątek ostatnia
lekcja to wychowanie fizyczne. Wyjdź na dwór. Biegaj, skacz, rzucaj różnymi przyborami
i wykonuj inne ćwiczenia przez 40 minut.
Napisz mi o której godzinie zaczęłaś/zacząłeś ćwiczyć, i o której
skończyłaś/skończyłeś.
Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
- Hodowla słonecznika i uzupełnianie tabeli.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz