czwartek, 28 maja 2020

piątek, 29 maja



Witam Was w ostatnim dniu nauki w maju. Kolejny miesiąc minął bardzo szybko. Dziękuję wszystkim, którzy solidnie wywiązywali się ze swoich obowiązków. Wysyłali mi swoje prace, rozmawiali ze mną, pytali o różne sprawy. Dziękuję Waszym rodzicom za pomoc i wsparcie w nauce zdalnej. Wiem, że jesteście zmęczeni pracą, ale już niedługo wakacje, więc dacie radę.
Dzisiaj będziemy jeszcze mówić  o Januszu Korczaku i o prawach dzieci.  Wiecie z wczorajszych zajęć, że Stary Doktor bardzo troszczył się o najmłodszych.Twierdził, że dzieci powinny mieć takie same prawa jak dorośli. Mówił tak:


Cele:
  • dowiesz się, jakie zasady obowiązywały w Domu Sierot prowadzonym przez Janusza Korczaka,
  • przypomnisz sobie prawa dzieci,
  • napiszesz wypowiedź na podany temat,
  • nauczysz się piosenki o prawach dzieci,
  • utrwalisz umiejętność wykonywania czterech podstawowych działań,
  • wykonasz ćwiczenia fizyczne.



Zamiast życzeń


Wychowawczyni
Temat: Prawa dziecka.

Zadanie 1

Janusz Korczak stworzył Dom Sierot. Pisarka Iwona  Chmielewska napisała książkę, o tym miejscu i jego mieszkańcach. Nosi ona tytuł „Pamiętnik Blumki”. Przeczytaj jej fragment w podręczniku s. 68.  Ustnie wykonaj ćwiczenie 1 i 3 pod tekstem. Zachęcam Cię do przeczytania całej książki.

Zadanie 2

Obejrzyj prezentację i filmy  na temat praw dziecka, a następnie napisz w zeszycie do języka polskiego kilka zdań ( nie mniej niż trzy) na temat: „Które z praw dziecka uważam za najważniejsze i dlaczego?”






Zadanie 3

Posłuchaj piosenki i naucz się jej  śpiewać.



Piosenka o prawach dziecka
Słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

Mam prawo żyć
Mam prawo być sobą
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.
Mam prawo kochać i kochanym być
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.

Dziecka prawa poważna sprawa
Dziecka prawa to nie zabawa

Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.

Mam prawo śnić
Mam prawo być inny
Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny.
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę.

Zadanie 4

A teraz matematyka. Utrwal umiejętność wykonywania czterech podstawowych działań: dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Zrób zadania w ćwiczeniach matematycznych s.38-39. Pracuj nad nimi 45 minut. Powodzenia!


W piątek ostatnia lekcja to wychowanie fizyczne. Wyjdź na dwór. Biegaj, skacz, rzucaj różnymi przyborami  i wykonuj inne ćwiczenia przez 40 minut. Napisz mi o której godzinie zaczęłaś/zacząłeś ćwiczyć, i o której skończyłaś/skończyłeś.

Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
  • Hodowla słonecznika i uzupełnianie tabeli.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz