Witam Was w
środę. Kończy się już kwiecień. Za dwa dni maj- miesiąc ważnych dat. Trzy
pierwsze dni to święta i uroczystości. Popatrzcie na kartki z kalendarza.
My, zaczynamy obchody już dziś. Najpierw poznamy sławnego malarza, który
tworzył obrazy przedstawiające ważne wydarzenia z historii Polski. Tworzył w
czasach, kiedy naszej ojczyzny nie było na mapach. Były to lata zaborów.
Jakie
zadania przygotowałam dla Tropicielek i Tropiciel?
- Przypomnienie i utrwalenie wiadomości z historii Polski.
- Poznanie twórczości Jana Matejki.
- Opisanie obrazu.
- Namalowanie kwitnącego drzewa.
- Wyznaczenie połowy i ćwierci figury.
Zapraszam Was do
czynnego udziału w lekcjach. Nie zniechęcajcie się trudnościami. Trzeba brać byka za rogi*.
*Zwroty
bliskoznaczne- dać z siebie wszystko,
dołożyć starań, napiąć mięśnie, napiąć się, naprężyć się, natężyć się, postarać
się, przyłożyć się, spiąć się, sprężyć się, stanąć na głowie, stanąć na
rzęsach, stanąć na uszach, wysilić się, wziąć się do dzieła, zabrać się, zebrać
się w sobie, zebrać siły, zmobilizować się, zrobić wszystko, aby, wykonać
zadanie.
Wychowawczyni
Temat:
Jan Matejko- malarz historii Polski.
Zadanie
1
Zaczniemy od
filmu przedstawiającego historię Polski. Obejrzyj go wspólnie z kimś z rodziny
i porozmawiaj na jego temat.
Zadanie
2
Na podstawie
filmu i wiadomości, które posiadasz, wykonaj zadanie interaktywne.
Zadanie
3
Obejrzyj
prezentację na temat życia i twórczości Jana Matejki. Zwróć szczególną uwagę na
obraz omawiany w 16 minucie. Następnie poszukaj zdjęcia tego obrazu w
podręczniku, część 5. Przypomnij sobie, jak pisze się opis obrazu (wiadomości
znajdziesz tam, gdzie zdjęcie obrazu).
Zadanie
4
Wybierz
jeden z poniższych obrazów i opisz go na kartce lub na komputerze.
Józef Pankiewicz "Targ na kwiaty przed kościołem Św. Magdaleny w Paryżu"
Józef Pankiewicz "Widok na miasto Saint-Tropez"
Józef Pankiewicz "Zielona brama-pejzaż z Saint- Tropez"
Zadanie 5
A teraz
czas, żebyś wcieliła się/wcielił się w rolę Jana Matejki. Obejrzyj film, na którym pokazane jest, jak
namalować kwitnące drzewo. Wykonaj swój obraz. Koniecznie zrób zdjęcie i wyślij do mnie.
Zadanie 6
Zapoznaj się
z informacjami w podręczniku na s. 114 i zamieszczonym nagraniu. Następnie wykonaj
zadania z ćwiczeń matematycznych, część 5, s. 3-5.
Zadania
długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Wykonanie kartki z kalendarza na każdy dzień według podanego wzoru (poczta elektroniczna)- do końca kwietnia
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
- Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.
Galeria prac uczniów klasy III
Makiety "Kosmos " wykonali: Janek, Adam, Szymon P., Lukas, Mikołaj, Dominik, Ola, Grześ, Szymon S. i Czarek - praca wspólna, Marysia.
Katecheza 45 28.04.2020
Temat: Eucharystia – spotkanie z żywym Panem Jezusem
Cel lekcji:
- wprowadzenie uczniów i rodziców w przeżywanie tajemnicy
Eucharystii jako Pamiątki i Dziękczynienia
- uświadomienie, że pełne uczestnictwo w Eucharystii wiąże
się z przystąpieniem do Komunii Świętej
- poznasz pieśń „Zbliżam się w pokorze”
PRZEBIEG KATECHEZY
1.
Na początku katechezy pomódl się ty modlitwami:
„Duchu Święty, który oświecasz serca …
Siedem sakramentów świętych, Chwała na wysokości Bogu”.
2.
Lubimy spotykać się z kolegami i koleżankami z
klasy, z rodzeństwem, ze znajomymi. Teraz jest to ograniczone. Jest jedna z
możliwości to spotkanie z Panem Jezusem i ludźmi w czasie Eucharystii. Obecnie
może we Mszy Świętej uczestniczyć więcej osób (20 osób w jednej Mszy Świętej,
potem mamy nadzieję, że więcej).
3.
Na stronie 56 znajduje się rysunek, który
przedstawia z kim modlimy się w czasie
Eucharystii. Obejrzyj ten rysunek dokładnie i powiedz, kogo tam widzisz,
przeczytaj co jest napisane pod rysunkiem (uwaga temat 45, u Was może być na innej stronie).
To jest ważne:
W
czasie Mszy Świętej przypominamy sobie dzieła, które dla nas zrobił Pan Bóg.
Msza Święta jest Ofiarą Chrystusa i ofiarą Kościoła czyli naszą. Modlimy się w
czasie Mszy Świętej w jedności ze świętymi i Aniołami w niebie, prosimy o pomoc
w życiu tu na ziemi, o szczęście wieczne dla ludzi żyjących i pokutujących w
czyśćcu. Msza Święta uobecnia Ofiarę Jezusa złożoną na krzyżu w Wielki Piątek
dwa tysiące lat temu. Uczestniczymy w niej, dziękujemy Bogu za dar zbawienia,
modlimy się
o jedność i świętość Kościoła, wielbimy Boga za Jego obecność w śród nas.
o jedność i świętość Kościoła, wielbimy Boga za Jego obecność w śród nas.
EUCHARYSTIA
to DZIĘKCZYNIENIE
4.
Teraz
wykonaj zadanie 1, które zaczyna się od niebieskiego słowa „Dziękuję za …”
5.
Jak już ułożysz modlitwy i zapiszesz w zeszycie,
otwórz stronę w podręczniku (s. 58), która zaczyna się od tytułu „II Modlitwa
Eucharystyczna”. Znajdziesz tu tekst Drugiej Modlitwy Eucharystycznej oraz
rysunki ukazujące postawy kapłana, który ją odmawia (kiedy stoi, kiedy klęka).
Dokładnie obejrzyj rysunki i opisy przy nich. To właśnie wtedy na ołtarz przychodzi żywy
i prawdziwy Pan Jezus pod postaciami chleba i wina.
6.
W czasie udzielania Komunii Świętej śpiewa się
pieśń „Zbliżam się w pokorze” https://www.youtube.com/watch?v=dg0WYYhmwQA
posłuchaj i poszukaj tekstu tej pieśni. Eucharystia jest również PAMIĄTKĄ męki,
śmierci i zmartwychwstania Pana Jezusa.
PRACA WŁASNA
7.
Wykonaj zadania w karcie zadań związane z
tematem 45. Efekty pracy może przesłać w formie zdjęcia z podręcznika.
Ks.
Mieczysław Jerzak
tel.
502 157 941
mieczyslaw.jerzak@zsstrachowka.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz