wtorek, 28 kwietnia 2020

środa, 29 kwietnia






Witam Was w środę. Kończy się już kwiecień. Za dwa dni maj- miesiąc ważnych dat. Trzy pierwsze dni to święta i uroczystości. Popatrzcie na kartki z kalendarza.

My, zaczynamy obchody już dziś.  Najpierw poznamy sławnego malarza, który tworzył obrazy przedstawiające ważne wydarzenia z historii Polski. Tworzył w czasach, kiedy naszej ojczyzny nie było na mapach. Były  to lata zaborów.
Jakie zadania przygotowałam dla Tropicielek i Tropiciel?
  • Przypomnienie i utrwalenie wiadomości z historii Polski.
  • Poznanie twórczości Jana Matejki.
  • Opisanie obrazu.
  • Namalowanie kwitnącego drzewa.
  • Wyznaczenie połowy i ćwierci figury.

Zapraszam Was do czynnego udziału w lekcjach. Nie zniechęcajcie się trudnościami. Trzeba brać byka za rogi*.
*Zwroty bliskoznaczne- dać z siebie wszystko, dołożyć starań, napiąć mięśnie, napiąć się, naprężyć się, natężyć się, postarać się, przyłożyć się, spiąć się, sprężyć się, stanąć na głowie, stanąć na rzęsach, stanąć na uszach, wysilić się, wziąć się do dzieła, zabrać się, zebrać się w sobie, zebrać siły, zmobilizować się, zrobić wszystko, aby, wykonać zadanie.
Wychowawczyni




Temat: Jan Matejko- malarz historii Polski.


Zadanie 1

Zaczniemy od filmu przedstawiającego historię Polski. Obejrzyj go wspólnie z kimś z rodziny i porozmawiaj na jego temat.




Zadanie 2

Na podstawie filmu i wiadomości, które posiadasz, wykonaj zadanie interaktywne.


Zadanie 3

Obejrzyj prezentację na temat życia i twórczości Jana Matejki. Zwróć szczególną uwagę na obraz omawiany w 16 minucie. Następnie poszukaj zdjęcia tego obrazu w podręczniku, część 5. Przypomnij sobie, jak pisze się opis obrazu (wiadomości znajdziesz tam, gdzie zdjęcie obrazu).





Zadanie 4

Wybierz jeden z poniższych obrazów i opisz go na kartce lub na komputerze.



Józef Pankiewicz  "Targ na kwiaty przed kościołem Św. Magdaleny w Paryżu"



Józef Pankiewicz "Widok na miasto Saint-Tropez"




Józef Pankiewicz "Zielona brama-pejzaż z Saint- Tropez"




Zadanie 5

A teraz czas, żebyś wcieliła się/wcielił się w rolę Jana Matejki.  Obejrzyj film, na którym pokazane jest, jak namalować kwitnące drzewo. Wykonaj swój obraz. Koniecznie zrób zdjęcie  i wyślij do mnie.






Zadanie 6

Zapoznaj się z informacjami w podręczniku na s. 114 i zamieszczonym nagraniu. Następnie wykonaj zadania z ćwiczeń matematycznych, część 5,  s. 3-5.





Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Wykonanie kartki z kalendarza na każdy dzień według  podanego wzoru (poczta elektroniczna)- do końca kwietnia
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
  • Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu. 

Galeria prac uczniów klasy III

Makiety "Kosmos " wykonali: Janek, Adam, Szymon P., Lukas, Mikołaj, Dominik, Ola, Grześ,  Szymon S. i Czarek - praca wspólna, Marysia.




























Katecheza 45                                                                                                                           28.04.2020 
Temat: Eucharystia – spotkanie z żywym Panem Jezusem
Cel lekcji:
- wprowadzenie uczniów i rodziców w przeżywanie tajemnicy Eucharystii jako Pamiątki i Dziękczynienia
- uświadomienie, że pełne uczestnictwo w Eucharystii wiąże się z przystąpieniem do Komunii Świętej
- poznasz pieśń „Zbliżam się w pokorze”



PRZEBIEG KATECHEZY
1.      Na początku katechezy pomódl się ty modlitwami: „Duchu Święty, który oświecasz serca  … Siedem sakramentów świętych, Chwała na wysokości Bogu”.

2.      Lubimy spotykać się z kolegami i koleżankami z klasy, z rodzeństwem, ze znajomymi. Teraz jest to ograniczone. Jest jedna z możliwości to spotkanie z Panem Jezusem i ludźmi w czasie Eucharystii. Obecnie może we Mszy Świętej uczestniczyć więcej osób (20 osób w jednej Mszy Świętej, potem mamy nadzieję, że więcej).

3.      Na stronie 56 znajduje się rysunek, który przedstawia  z kim modlimy się w czasie Eucharystii. Obejrzyj ten rysunek dokładnie i powiedz, kogo tam widzisz, przeczytaj co jest napisane pod rysunkiem (uwaga temat 45, u  Was może być na innej stronie).

To jest ważne:
W czasie Mszy Świętej przypominamy sobie dzieła, które dla nas zrobił Pan Bóg. Msza Święta jest Ofiarą Chrystusa i ofiarą Kościoła czyli naszą. Modlimy się w czasie Mszy Świętej w jedności ze świętymi i Aniołami w niebie, prosimy o pomoc w życiu tu na ziemi, o szczęście wieczne dla ludzi żyjących i pokutujących w czyśćcu. Msza Święta uobecnia Ofiarę Jezusa złożoną na krzyżu w Wielki Piątek dwa tysiące lat temu. Uczestniczymy w niej, dziękujemy Bogu za dar zbawienia, modlimy się
o jedność i świętość Kościoła, wielbimy Boga za Jego obecność w śród nas.

EUCHARYSTIA to DZIĘKCZYNIENIE

4.       Teraz wykonaj zadanie 1, które zaczyna się od niebieskiego słowa „Dziękuję za …”

5.      Jak już ułożysz modlitwy i zapiszesz w zeszycie, otwórz stronę w podręczniku (s. 58), która zaczyna się od tytułu „II Modlitwa Eucharystyczna”. Znajdziesz tu tekst Drugiej Modlitwy Eucharystycznej oraz rysunki ukazujące postawy kapłana, który ją odmawia (kiedy stoi, kiedy klęka). Dokładnie obejrzyj rysunki i opisy przy nich.  To właśnie wtedy na ołtarz przychodzi żywy i prawdziwy Pan Jezus pod postaciami chleba i wina

6.      W czasie udzielania Komunii Świętej śpiewa się pieśń „Zbliżam się w pokorze” https://www.youtube.com/watch?v=dg0WYYhmwQA posłuchaj i poszukaj tekstu tej pieśni. Eucharystia jest również PAMIĄTKĄ męki, śmierci i zmartwychwstania Pana Jezusa.


PRACA  WŁASNA
7.      Wykonaj zadania w karcie zadań związane z tematem 45. Efekty pracy może przesłać w formie zdjęcia z podręcznika.

Ks. Mieczysław Jerzak
tel. 502 157 941

mieczyslaw.jerzak@zsstrachowka.pl













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz