niedziela, 19 kwietnia 2020

poniedziałek, 20 kwietnia


Dzień dobry,  już poniedziałek.  Mam nadzieję, że po dwudniowym odpoczynku macie jeszcze większy zapał do pracy. Na pewno zauważyliście, że w czwartek i piątek w poprzednim tygodniu tematy zajęć nie pochodziły z podręcznika. W tym tygodniu będzie podobnie.  Będziemy odkrywać kolejne kartki z kalendarza. Oto kartka  na 20 kwietnia.




Nie bójcie, nie będziemy się uczyć pisać i mówić po chińsku. Przygotowałam dla Was inne zadania. Chcę Was zainteresować tym państwem. Od 11 marca pozostajemy w domach ze względu na epidemię, a dziś wybierzemy się w daleką podróż (w Internecie i wyobraźni). Jaki jest plan podróży?

  • Poznasz  kilku podstawowych zwrotów w języku chińskim.
  • Określisz  położenia geograficznego różnych miast chińskich.
  • Dowiesz się,  jakie wynalazki zawdzięczamy Chińczykom.
  • Wykonasz obliczenia zegarowe i kalendarzowe.
  • Przypomnisz sobie nazwy państw, z którymi sąsiaduje Polska i poznasz sąsiadów Chin.


Znasz  już plan wycieczki. W takim razie ruszaj. Życzę Ci udanej podróży i miłych wrażeń.
Wychowawczyni
Temat: Niezwykła podróż do Chin.



Zadanie 1

Twój samolot wylądował na lotnisku Daxing w Pekinie. Kierujesz się do stanowiska odprawy. Już widzisz uśmiechniętego urzędnika. Wypadałoby się przywitać. Ale jak mówi się dzień dobry po chińsku? Obejrzyj prezentację i dwa krótkie filmy i możesz ruszyć do stanowiska.






Zadanie 2

Będziesz teraz podróżowała/podróżował  po Chinach. Odwiedzisz kilka miast. Przypomnij sobie kierunki na mapie. Pocztą elektroniczną otrzymasz przewodnik do wycieczki i informacje dotyczące wykonania  tego zadania.





Zadanie 3

W czasie podróży może się nam przydać kompas. To jeden z chińskich wynalazków.  Co jeszcze zawdzięczamy Chińczykom? Dowiesz się z filmu.




Zadanie 4

A teraz załóż wygodne buty, weź plecak, zapakuj do niego wodę, prowiant, kompas i inne potrzebne przedmiot. Ruszamy na wędrówkę po chińskim murze. Mamy do przejścia około 22 000 kilometrów. To tak,  jakbyśmy pokonali trasę  z Przemyśla do Szczecina 25 razy!  To bardzo dużo, ale wierzę, że wszystkie Tropicielki i Tropiciele dadzą radę.




Zadanie 5

Wypisz  w kolejności alfabetycznej nazwy państw, z którymi sąsiaduje Polska (zeszyt do  języka polskiego). Następnie rozwiąż zadanie, a dowiesz się, jakich sąsiadów mają Chiny. Jest to bardzo trudne zadanie, dlatego przygotowałam Ci  pomoc. Wyślę ją pocztę elektroniczną, jeśli napiszesz  do mnie hasło: Help!







Zadanie 6

Pocztą elektroniczną otrzymasz zestaw zadań z zakresu  obliczeń zegarowych i kalendarzowych oraz informacje dotyczące  ich rozwiązania.




Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
  • Wykonanie kartki z kalendarza na każdy dzień według podanego wzoru (poczta elektroniczna).

Witajcie!
Zadania na dzisiaj:
  • Utrwalenie pór roku.
  • Zadawanie pytań o pogodę i odpowiadanie na nie.
  • Zapisanie zdań w języku angielskim na podany temat.
Na początek wysłuchaj lektora i powtarzaj słownictwo. Najpierw  utrwalisz nazwy pór roku (seasons).
W dalszej części usłyszysz:
„What’s  the weather like ?”, co oznacza: „Jaka jest pogoda?”
Odpowiedzi: It’s ….., co oznacza: Jest……
Powtórz kilka razy za lektorem.
Potem wykonaj zadania w zeszycie według wzoru. W razie wątpliwości zajrzyj do podręcznika (str.57).
  1. What’s the weather like?
STORM (burza)   It is stormy. 
CLOUD (chmura)  It is ……… .
WIND (wiatr)
RAIN (deszcz)
SNOW (śnieg)
FOG(mgła)
SUN (słońce)
2. Na podstawie tekstów w podręczniku (str. 61) napisz kilka zdań o sobie(3-4), w których:
  • Przedstawisz się (jak masz na imię i skąd jesteś).
  • Opiszesz dzisiejszą pogodę oraz jak jesteś ubrany.
Wykorzystaj poznane słownictwo.
Prześlij informację o wykonanych zadaniach do 23 kwietnia (czwartek).
Życzę Ci dobrej pracy ☺ 

A.S.

Galeria prac uczniów klasy III

Plakaty zachęcające do zabawy kostką  Rubika wykonali: Łukasz, Janek, Szymon P., Adaś, Lukas, Ola, Marysia, Grześ, Mikołaj, Czarek, Szymon S.  Serdecznie dziękuję wszystkim autorom plakatów oraz ich rodzicom za pomoc  i wysłanie  ich do mnie. 























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz