Dzień dobry, już poniedziałek. Mam nadzieję, że po dwudniowym odpoczynku macie jeszcze większy zapał do pracy. Na pewno zauważyliście, że w czwartek i piątek w poprzednim tygodniu tematy zajęć nie pochodziły z podręcznika. W tym tygodniu będzie podobnie. Będziemy odkrywać kolejne kartki z kalendarza. Oto kartka na 20 kwietnia.
Nie bójcie,
nie będziemy się uczyć pisać i mówić po chińsku. Przygotowałam dla Was inne
zadania. Chcę Was zainteresować tym państwem. Od 11 marca pozostajemy w domach
ze względu na epidemię, a dziś wybierzemy się w daleką podróż (w
Internecie i wyobraźni). Jaki jest plan podróży?
- Poznasz kilku podstawowych zwrotów w języku chińskim.
- Określisz położenia geograficznego różnych miast chińskich.
- Dowiesz się, jakie wynalazki zawdzięczamy Chińczykom.
- Wykonasz obliczenia zegarowe i kalendarzowe.
- Przypomnisz sobie nazwy państw, z którymi sąsiaduje Polska i poznasz sąsiadów Chin.
Znasz
już plan wycieczki. W takim razie ruszaj. Życzę Ci udanej podróży i
miłych wrażeń.
Wychowawczyni
Temat: Niezwykła podróż do Chin.
Zadanie 1
Twój samolot
wylądował na lotnisku Daxing w Pekinie. Kierujesz się do stanowiska odprawy. Już
widzisz uśmiechniętego urzędnika. Wypadałoby się przywitać. Ale jak mówi się dzień
dobry po chińsku? Obejrzyj prezentację i dwa krótkie filmy i możesz ruszyć
do stanowiska.
Zadanie 2
Będziesz
teraz podróżowała/podróżował po Chinach.
Odwiedzisz kilka miast. Przypomnij sobie kierunki na mapie. Pocztą
elektroniczną otrzymasz przewodnik do wycieczki i informacje dotyczące wykonania
tego zadania.
Zadanie 3
W czasie podróży
może się nam przydać kompas. To jeden z chińskich wynalazków. Co jeszcze zawdzięczamy Chińczykom? Dowiesz
się z filmu.
Zadanie 4
A teraz załóż
wygodne buty, weź plecak, zapakuj do niego wodę, prowiant, kompas i inne potrzebne przedmiot. Ruszamy na wędrówkę
po chińskim murze. Mamy do przejścia około 22 000 kilometrów. To tak, jakbyśmy pokonali trasę z Przemyśla do
Szczecina 25 razy! To bardzo dużo, ale wierzę, że wszystkie
Tropicielki i Tropiciele dadzą radę.
Zadanie 5
Wypisz w kolejności alfabetycznej nazwy państw, z
którymi sąsiaduje Polska (zeszyt do języka polskiego). Następnie rozwiąż
zadanie, a dowiesz się, jakich sąsiadów mają Chiny. Jest to bardzo trudne
zadanie, dlatego przygotowałam Ci pomoc. Wyślę ją pocztę elektroniczną,
jeśli napiszesz do mnie hasło: Help!
Zadanie 6
Pocztą
elektroniczną otrzymasz zestaw zadań z zakresu
obliczeń zegarowych i kalendarzowych oraz informacje dotyczące ich rozwiązania.
Zadania
długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Wykonanie kartki z kalendarza na każdy dzień według podanego wzoru (poczta elektroniczna).
Witajcie!
Zadania na dzisiaj:
- Utrwalenie pór roku.
- Zadawanie pytań o pogodę i odpowiadanie na nie.
- Zapisanie zdań w języku angielskim na podany temat.
Na początek wysłuchaj lektora i powtarzaj słownictwo. Najpierw utrwalisz nazwy pór roku (seasons).
W dalszej części usłyszysz:
„What’s the weather like ?”, co oznacza: „Jaka jest pogoda?”
Odpowiedzi: It’s ….., co oznacza: Jest……
Powtórz kilka razy za lektorem.
Potem wykonaj zadania w zeszycie według wzoru. W razie wątpliwości zajrzyj do podręcznika (str.57).
- What’s the weather like?
STORM (burza) It is stormy.
CLOUD (chmura) It is ……… .
WIND (wiatr)
RAIN (deszcz)
SNOW (śnieg)
FOG(mgła)
SUN (słońce)
2. Na podstawie tekstów w podręczniku (str. 61) napisz kilka zdań o sobie(3-4), w których:
- Przedstawisz się (jak masz na imię i skąd jesteś).
- Opiszesz dzisiejszą pogodę oraz jak jesteś ubrany.
Wykorzystaj poznane słownictwo.
Prześlij informację o wykonanych zadaniach do 23 kwietnia (czwartek).
Życzę Ci dobrej pracy ☺
A.S.
Galeria prac uczniów klasy III
Plakaty zachęcające do zabawy kostką Rubika wykonali: Łukasz, Janek, Szymon P., Adaś, Lukas, Ola, Marysia, Grześ, Mikołaj, Czarek, Szymon S. Serdecznie dziękuję wszystkim autorom plakatów oraz ich rodzicom za pomoc i wysłanie ich do mnie.
|
||
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz