Dzień dobry
Tropicielki i Tropiciele! Nadal musimy tropić
przez Internet. Rozpoczynamy kolejny tydzień nauczania zdalnego. Wiem, że
jesteście już bardzo zmęczeni tą formą nauki. Rozumiem Was i Waszych rodziców.
Ale nie możemy sobie odpuścić. Zdobywanie wiedzy i umiejętności to Wasze prawo i obowiązek. Starajcie się szukać
pozytywnych stron tej sytuacji. Będzie wtedy łatwiej.
Dzisiaj
będziemy zajmować się poprawnością ortograficzną. Sprawia nam to dużo kłopotów,
ale im więcej się ćwiczy daną umiejętność,
tym lepiej nam ona wychodzi.
Ćwiczenie
czyni mistrza!
Zaczynajmy
więc już ćwiczenia, żeby zostać Mistrzami
Ortografii i nie tylko, bo mamy
też inne zadania.
Cele na
dziś:
- Poznasz
zasady pisowni wyrazów z -ą, -ę, -om,
-em, -on, - en.
- Nauczysz się rymowanek na pamięć.
- Dowiesz się, skąd pochodzi walc, i jak się go tańczy.
- Rozwiniesz umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych.
Życzę powodzenia w
pracy. Bądźcie samodzielni, systematyczni i pracowici.
Wychowawczyni
Temat:
Poznajemy i utrwalamy zasady poprawnej pisowni wyrazów.
Zadanie 1
Zapoznaj się
z zasadami ortograficznymi na s. 84-85 w podręczniku. Przepisz najdłuższą
rymowankę do zeszytu z języka polskiego. Podkreśl zieloną kredką wszystkie
wyrazy, w których są litery napisane
czerwonym drukiem.
Zadanie 2
.
Otwórz podręcznik
na s.113. Przeczytaj kilka razy wyrazy
ze słowniczka (zielona ramka), postaraj się je zapamiętać. Następnie zamknij książkę i napisz wyrazy, które
zapamiętałaś/zapamiętałeś (w zeszycie do języka polskiego). Sprawdź, ile
wyrazów napisałaś/napisałeś poprawnie.
Potem zrób tak samo z wyrazami, które są w niebieskiej ramce.
Zadanie 3
Przed Tobą kolejne
zadanie utrwalające poprawną pisownię wyrazów. Wykonaj je kilka razy.
Zadanie 4
Naucz się na
pamięć rymowanki, którą czytałaś/czytałeś wykonując zadanie 1. Która to rymowanka?
Odgadnij zagadkę.
Jaka wspólną
nazwę noszą utwory, z których pochodzą
poniższe ilustracje.
Wyraz, który jest rozwiązaniem zagadki znajduje się tej
rymowance, której masz się nauczyć.
Zadanie 5
Obejrzyj nagrania.
Następnie przeczytaj informacje ze s.91
w podręczniku. Spróbuj wykonać ćwiczenie 2 z kimś z rodziny.
Zadania 6
Na
zakończenie pracy trochę matematyki. Wykonaj poniższe zadania. Pracuj też w
ćwiczeniach matematycznych. Każdego dnia rozwiązuj po kilka zadań.
Zadania
długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Wykonanie kartki z kalendarza na każdy dzień według podanego wzoru (poczta elektroniczna)- do końca kwietnia
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
- Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.
Hello!
Days of the week, czyli dni tygodnia po angielsku –
c.d.
- Poznasz zasadę zapisywania dni tygodnia.
- Nauczysz się wierszyka.
Zasada zapisywania dni tygodnia po angielsku
Mówiąc o tym, że coś miało miejsce w danym dniu tygodnia,
przed jego nazwą stawiamy wyrażenie „on”, np.
on Monday
Poćwicz
dni tygodnia w przykładach:
Wierszyk z dniami tygodnia:
On Monday alone, (W
poniedziałek samemu)
on Tuesday together, (we wtorek razem)
on Wednesday we walk in windy weather, (we
środę spacerujemy w wietrzną pogodę)
on Thursday we climb, on Friday we run (w
czwartek się wspinamy, w piątek biegamy)
and on Saturday and Sunday we play
and have fun! (w sobotę i niedzielę
gramy i się bawimy)
Wyrazy występujące we wierszu powinniście znać z naszych
wcześniejszych lekcji. Jeżeli jednak ktoś
będzie miał problem z wymową, to odsyłam do strony:
Można tam usłyszeć poprawną wymowę angielskich wyrazów.
Przepisz
wiersz do zeszytu i naucz się go na pamięć.
Have a nice day!
A.S.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz