niedziela, 26 kwietnia 2020

poniedziałek, 27 kwietnia


Dzień dobry Tropicielki i Tropiciele! Nadal musimy tropić przez Internet. Rozpoczynamy kolejny tydzień nauczania zdalnego. Wiem, że jesteście już bardzo zmęczeni tą formą nauki. Rozumiem Was i Waszych rodziców. Ale nie możemy sobie odpuścić. Zdobywanie wiedzy i umiejętności to Wasze  prawo i obowiązek. Starajcie się szukać pozytywnych stron tej sytuacji. Będzie wtedy łatwiej.
Dzisiaj będziemy zajmować się poprawnością ortograficzną. Sprawia nam to dużo kłopotów, ale im więcej się ćwiczy daną umiejętność,  tym lepiej nam ona wychodzi.

Ćwiczenie czyni mistrza!


Zaczynajmy więc już ćwiczenia, żeby zostać Mistrzami Ortografii i nie tylko, bo mamy też inne zadania.

Cele na dziś:

  • Poznasz zasady pisowni wyrazów z -ą, -ę, -om, -em, -on, - en.
  • Nauczysz się rymowanek na pamięć.
  • Dowiesz się, skąd pochodzi walc, i jak się go tańczy.
  • Rozwiniesz umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych.

Życzę powodzenia w pracy. Bądźcie samodzielni, systematyczni i pracowici.
Wychowawczyni

Temat: Poznajemy i utrwalamy zasady poprawnej pisowni wyrazów.


Zadanie 1

Zapoznaj się z zasadami ortograficznymi na s. 84-85 w podręczniku. Przepisz najdłuższą rymowankę do zeszytu z języka polskiego. Podkreśl zieloną kredką wszystkie wyrazy, w których są  litery napisane czerwonym drukiem.

Zadanie 2
.
Otwórz podręcznik na s.113. Przeczytaj  kilka razy wyrazy ze słowniczka (zielona ramka), postaraj się je zapamiętać.  Następnie zamknij książkę i napisz wyrazy, które zapamiętałaś/zapamiętałeś (w zeszycie do języka polskiego). Sprawdź, ile wyrazów napisałaś/napisałeś  poprawnie. Potem zrób tak samo z wyrazami, które są w niebieskiej ramce.

Zadanie 3

Przed Tobą kolejne zadanie utrwalające poprawną pisownię wyrazów. Wykonaj je kilka razy.


Zadanie 4

Naucz się na pamięć rymowanki, którą czytałaś/czytałeś  wykonując zadanie 1. Która to rymowanka? Odgadnij zagadkę.
Jaka wspólną nazwę noszą  utwory, z których pochodzą poniższe ilustracje.


Wyraz, który jest rozwiązaniem  zagadki znajduje się tej rymowance, której masz się nauczyć.

Zadanie 5

Obejrzyj nagrania.  Następnie przeczytaj informacje ze s.91 w podręczniku. Spróbuj wykonać ćwiczenie 2 z kimś z rodziny.







Zadania 6

Na zakończenie pracy trochę matematyki. Wykonaj poniższe zadania. Pracuj też w ćwiczeniach matematycznych. Każdego dnia rozwiązuj po kilka zadań.





Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!

  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Wykonanie kartki z kalendarza na każdy dzień według  podanego wzoru (poczta elektroniczna)- do końca kwietnia
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
  • Zbieranie nakrętek, które posłużą do wykonania obrazu.

Hello!
Days of the week, czyli dni tygodnia po angielsku – c.d.
  • Poznasz zasadę zapisywania dni tygodnia.
  • Nauczysz się wierszyka.

Zasada zapisywania dni tygodnia po angielsku

Mówiąc o tym, że coś miało miejsce w danym dniu tygodnia, przed jego nazwą stawiamy wyrażenie „on”, np. on Monday
Poćwicz dni tygodnia w przykładach:

Wierszyk z dniami tygodnia:

On Monday alone, (W poniedziałek samemu)
on Tuesday together, (we wtorek razem)
on Wednesday we walk in windy weather, (we środę spacerujemy w wietrzną pogodę)
on Thursday we climb, on Friday we run (w czwartek się wspinamy, w piątek biegamy)
and on Saturday and Sunday we play and have fun! (w sobotę i niedzielę gramy i się bawimy)
Wyrazy występujące we wierszu powinniście znać z naszych wcześniejszych lekcji. Jeżeli jednak ktoś  będzie miał problem z wymową, to odsyłam do strony:
Można tam usłyszeć poprawną wymowę angielskich wyrazów.
Przepisz wiersz do zeszytu i naucz się go na pamięć.
Have a nice day!
A.S.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz