Dzień dobry, już mamy poniedziałek. Cieszę się, że większość z Was kontaktuje się ze mną w sprawie zadań. To znaczy, że pracujecie. Wiem, że nie jest Wam łatwo, ale musicie wytrzymać. Dziś jeszcze o uczuciach. Jak myślisz, jakie uczucie przedstawia poniższe zdjęcie?
Myślę, że wielu
z Was odpowiedziało, że ta osoba się wstydzi. Macie rację. Wstyd- „uczucie spowodowane świadomością
niewłaściwego postępowania, niewłaściwych słów itp., zwykle połączone z lękiem
przed utratą dobrej opinii”.
W czasie
dzisiejszych zajęć poznasz bohaterów opowiadania pt. „Wstyd”, ułożysz plan
opowiadania, utrwalisz umiejętność  stopniowania przymiotników, wykonasz pracę
techniczną „Moja twarz”. W zakresie matematyki będziesz
doskonaliła/doskonalił umiejętność wykonywania działań na liczbach
wielocyfrowych. 
Powodzenia w pracy!
Wychowawczyni
Temat:
Jak wyrażamy uczucia?
Zadanie 1
Przeczytaj
opowiadanie pt. „Wstyd” (podręcznik s.78-79). Ustnie odpowiedz na pytanie 2 i 3 s. 79, a
pisemnie (w zeszycie do języka polskiego lub pocztą elektroniczną) na pytania
zamieszczone poniżej. 
Kim są bohaterowie opowiadania?
Dlaczego pani Miłka się zawstydziła?
Z jakiego powodu  zawstydziła się Zosia?
Zadanie
2*
Wersja
A
Ułóż plan
wydarzeń opowiadania  pt. „Wstyd”. Plan
powinien zawierać przynajmniej 5 punktów.
Wersja
B
Ułóż plan
wydarzeń opowiadania pt. „Wstyd”. Pierwszy i ostatni punkt planu otrzymasz
pocztą elektroniczną.
Wersja
C
Uporządkuj
plan wydarzeń opowiadania pt. „Wstyd”.
*SMS em
otrzymasz wiadomość, którą wersję zadania masz wykonać. 
Zadanie wykonaj w
zeszycie do języka polskiego, albo na komputerze i wyślij mi pocztą elektroniczną.
Zadanie
3
Kiedy dostanę czwórkę z matematyki,
jestem szczęśliwa. Kiedy dostanę  piątkę, jestem szczęśliwsza,
a jak szóstkę, to jestem najszczęśliwsza. 
Przypominajka!
Wyrazy
napisane czerwonym kolorem to przymiotniki. Przymiotniki występują w stopniu
równym,  wyższym i najwyższym. 
Zadanie 5*
Propozycja
1 
Wykonaj pracę według załączonej instrukcji (otrzymasz również zdjęcie pracy).
Wykonaj pracę według załączonej instrukcji (otrzymasz również zdjęcie pracy).
- Przygotuj: ołówek, arkusze kalkulacyjne, arkusze kartonu i papieru w różnych kolorach, korkową lub tekturową podkładkę, pinezki, nożyczki, talerzyk.
- Na białym kartonie i tekturce lub podkładce korkowej odrysuj koło za pomocą talerzyka.
- Wytnij koło i umieść je na sztywnej podkładce.
- Z kolorowych papierów powycinaj oczy, nos i uszy.
- Do białego koła przypnij elementy twarzy pinezkami.
- Poruszaj elementami twarzy tak, aby pokazywać różne emocje (np. złość, radość, smutek, zdziwienie). Nazywaj te emocje.
*Jeśli nie
będziesz miała/miał potrzebnych materiałów do wykonania tej pracy, mam dla
Ciebie propozycję nr 2.
Propozycja 2
Przygotuj sobie
20 jednakowych kół  o średnicy 5  cm.  Narysuj
na nich emotikony przedstawiające różne emocje. Każda emocja musi być
narysowana na dwóch kołach. Przekręć koła na drugą stronę i zagraj z
domownikami w grę  „Memory”.  Możesz zwiększyć liczbę elementów, wtedy gra będzie
ciekawsza. 
Zadanie 6
Włącz
nagranie i ćwicz zgodnie ze słuchaną  opowieścią. 
Zadanie 7
Przeczytaj
tekst z podręcznika pt. „Jak wyrażamy emocje?”. Porozmawiaj z kimś na ten
temat. 
Zadanie 8
Przepisz
poniższe zdania i uzupełnij je wyrazami z ramki (użyj odpowiedniej formy).
Wykonaj ilustrację do wybranego zdania (całe zadanie wykonaj w zeszycie do języka
polskiego).
| 
blady, zielony, czerwony | 
Tomek zrobił się ………………. ze złości.
Kasia 
była …………ze strachu.
Kacper był ……………..z zazdrości.
Zadanie 9
Wykonaj trudne, trudniejsze i najtrudniejsze
zadania matematyczne. Systematycznie pracuj w ćwiczeniach  matematycznych
Tropicielu i Tropicielko, pamiętaj o:
Ø   codziennym czytaniu książek (30 min.),
Ø    ćwiczeniach ruchowych,
Ø   prowadzeniu dziennika pokładowego (do 8 kwietnia),
Ø  wykonywaniu makiety (do 12 kwietnia),
Ø   notowaniu temperatury (do 8 kwietnia). 
 Witajcie trzecioklasiści! 
Dzisiaj zapoznam
Was z użyciem czasu teraźniejszego ciągłego w języku angielskim.
Nazwa tego czasu
to: PRESENT CONTINUOUS. 
-Aby utworzyć
zdanie z tym czasem używamy am, are
lub is oraz czasownika głównego z
końcówką  -ing.
(I, you, He, she, it) + am/are/is
+ czasownik główny + -ing.
Czasu Present Continuous używamy, gdy mówimy o tym, co
dzieje się teraz, w chwili mówienia, np.
I am (I’m) drawing. (Rysuję)
He is (He’s) reading. (Tom czyta)
Obejrzyj uważnie
film: What are you doing? (Co robisz?)
Zapisz w zeszycie:
1. Na podstawie
obejrzanego filmu i  informacji  w podręczniku na 57 stronie wykonaj ćwiczenie
3 /57.
2. Wypisz z
obejrzanego filmu zdania twierdzące (odpowiedzi) np.
I’m running.
Miłej pracy!
A. Stachurska
 






 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz