niedziela, 5 kwietnia 2020

poniedziałek, 6 kwietnia


Dzień dobry, już mamy poniedziałek. Cieszę się, że większość z Was kontaktuje się ze mną w sprawie zadań. To znaczy, że pracujecie. Wiem, że nie jest Wam łatwo, ale musicie wytrzymać. Dziś jeszcze o uczuciach. Jak myślisz, jakie uczucie przedstawia poniższe zdjęcie?


Myślę, że wielu z Was odpowiedziało, że ta osoba się wstydzi. Macie rację. Wstyd- „uczucie spowodowane świadomością niewłaściwego postępowania, niewłaściwych słów itp., zwykle połączone z lękiem przed utratą dobrej opinii”.
W czasie dzisiejszych zajęć poznasz bohaterów opowiadania pt. „Wstyd”, ułożysz plan opowiadania, utrwalisz umiejętność  stopniowania przymiotników, wykonasz pracę techniczną „Moja twarz”. W zakresie matematyki będziesz doskonaliła/doskonalił umiejętność wykonywania działań na liczbach wielocyfrowych.
Powodzenia w pracy!
Wychowawczyni

Temat: Jak wyrażamy uczucia?

Zadanie 1

Przeczytaj opowiadanie pt. „Wstyd” (podręcznik s.78-79). Ustnie odpowiedz na pytanie 2 i 3 s. 79, a pisemnie (w zeszycie do języka polskiego lub pocztą elektroniczną) na pytania zamieszczone poniżej.

Kim są bohaterowie opowiadania?

Dlaczego pani Miłka się zawstydziła?

Z jakiego powodu  zawstydziła się Zosia?



Zadanie 2*

Wersja A
Ułóż plan wydarzeń opowiadania  pt. „Wstyd”. Plan powinien zawierać przynajmniej 5 punktów.
Wersja B
Ułóż plan wydarzeń opowiadania pt. „Wstyd”. Pierwszy i ostatni punkt planu otrzymasz pocztą elektroniczną.
Wersja C
Uporządkuj plan wydarzeń opowiadania pt. „Wstyd”.
*SMS em otrzymasz wiadomość, którą wersję zadania masz wykonać.
Zadanie wykonaj w zeszycie do języka polskiego, albo na komputerze i wyślij mi pocztą elektroniczną.

Zadanie 3

Kiedy dostanę czwórkę z matematyki, jestem szczęśliwa. Kiedy dostanę  piątkę, jestem szczęśliwsza, a jak szóstkę, to jestem najszczęśliwsza.

Przypominajka!
Wyrazy napisane czerwonym kolorem to przymiotniki. Przymiotniki występują w stopniu równym,  wyższym i najwyższym.





Zadanie 5*

Propozycja 1 
Wykonaj pracę według załączonej instrukcji (otrzymasz również zdjęcie pracy).
  • Przygotuj: ołówek, arkusze kalkulacyjne, arkusze kartonu i papieru w różnych kolorach, korkową lub tekturową podkładkę, pinezki, nożyczki, talerzyk.
  • Na białym kartonie  i tekturce lub podkładce korkowej odrysuj koło za pomocą talerzyka.
  • Wytnij koło  i umieść je na sztywnej podkładce.
  • Z kolorowych papierów powycinaj oczy, nos i uszy.
  • Do białego koła przypnij elementy twarzy pinezkami.
  • Poruszaj elementami twarzy tak, aby pokazywać różne emocje (np. złość, radość, smutek, zdziwienie). Nazywaj te emocje.

*Jeśli nie będziesz miała/miał potrzebnych materiałów do wykonania tej pracy, mam dla Ciebie propozycję nr 2.

Propozycja 2
Przygotuj sobie 20 jednakowych kół  o średnicy 5  cm.  Narysuj na nich emotikony przedstawiające różne emocje. Każda emocja musi być narysowana na dwóch kołach. Przekręć koła na drugą stronę i zagraj z domownikami w grę  „Memory”.  Możesz zwiększyć liczbę elementów, wtedy gra będzie ciekawsza.


Zadanie 6

Włącz nagranie i ćwicz zgodnie ze słuchaną  opowieścią.




Zadanie 7

Przeczytaj tekst z podręcznika pt. „Jak wyrażamy emocje?”. Porozmawiaj z kimś na ten temat.

Zadanie 8

Przepisz poniższe zdania i uzupełnij je wyrazami z ramki (użyj odpowiedniej formy). Wykonaj ilustrację do wybranego zdania (całe zadanie wykonaj w zeszycie do języka polskiego).
blady, zielony, czerwony

Tomek zrobił się ………………. ze złości.

Kasia  była …………ze strachu.

Kacper był ……………..z zazdrości.


Zadanie 9

Wykonaj trudne, trudniejsze i najtrudniejsze zadania matematyczne. Systematycznie pracuj w ćwiczeniach  matematycznych

Tropicielu i Tropicielko, pamiętaj o:

Ø   codziennym czytaniu książek (30 min.),
Ø    ćwiczeniach ruchowych,
Ø   prowadzeniu dziennika pokładowego (do 8 kwietnia),
Ø  wykonywaniu makiety (do 12 kwietnia),
Ø   notowaniu temperatury (do 8 kwietnia). 



 Witajcie trzecioklasiści! 

Dzisiaj zapoznam Was z użyciem czasu teraźniejszego ciągłego w języku angielskim.

Nazwa tego czasu to: PRESENT CONTINUOUS.

-Aby utworzyć zdanie z tym czasem używamy am, are lub is oraz czasownika głównego z końcówką  -ing.

(I, you, He, she, it) + am/are/is + czasownik główny + -ing.

Czasu Present Continuous używamy, gdy mówimy o tym, co dzieje się teraz, w chwili mówienia, np.

I am (I’m) drawing. (Rysuję)

He is (He’s) reading. (Tom czyta)


Obejrzyj uważnie film: What are you doing? (Co robisz?)



Zapisz w zeszycie:

1. Na podstawie obejrzanego filmu i  informacji  w podręczniku na 57 stronie wykonaj ćwiczenie 3 /57.

2. Wypisz z obejrzanego filmu zdania twierdzące (odpowiedzi) np.
I’m running.

Miłej pracy!
A. Stachurska




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz