środa, 15 kwietnia 2020

czwartek, 16 kwietnia


Dzień dobry, jak Wasze samopoczucie?  Mam nadzieję, że macie jeszcze chęci i zapał do nauki zdalnej.  Na wstępie chcę podziękować tym z Was, którzy systematycznie kontaktują się ze mną,  przesyłają mi zdjęcia swoich prac i różne wiadomości. Prowadzę ewidencję Waszej pracy i mam nadzieję, że będę mogła wyróżnić te osoby, które nie poddają się, pokonują swoje słabości i pracują wytrwale. Zachęcam innych do brania przykładu z pracowitych pszczółek. Dziękuję za śliczne, wyjątkowe pisanki: Czarkowi, Szymonowi Sejbukowi,  Mikołajowi, Mai, Pawłowi, Oli, Dominikowi, Adasiowi, Szymonowi Paczkowskiemu, Jankowi i Łukaszowi.
Nasz dzisiejszy temat nawiązuje do dnia,  który był obchodzony 14 kwietnia, czyli Dzień Patrzenia się w Niebo. Lubicie patrzeć się w niebo?  Myślę, że większość z Was odpowiedziała twierdząco. Ale nie cały czas będziemy bujać w obłokach*. Co będzisz dziś robiła/ robił?

  • Poznasz  chłopca noszącego imię  Dyzio.
  • Nauczysz  się wiersza na pamięć.
  • Napiszesz kilkuzdaniową wypowiedź na podany temat.
  • Narysujesz obraz  zainspirowany muzyką.
  • Wykonasz wykreślankę. .
  • Poznasz nazwy chmur.

Po raz kolejny zachęcam Was do samodzielności w pracy. Kontaktujcie się ze mną, jeśli czegoś nie rozumiecie.
Wychowawczyni
*myśleć o rzeczach nierealnych, tracić  kontakt z rzeczywistością.
Temat: Razem z Dyziem patrzymy na niebo. 

Zadanie 1

Posłuchaj nagrania wiersza Juliana Tuwima pt. „Dyzio Marzyciel”.




Zadanie 2

Naucz się wiersza na pamięć. Pocztą elektroniczną otrzymasz jego  tekst. Przygotuj inscenizację wiersza i zaprezentuj ją domownikom.


Zadanie 3

Wyjdź na podwórko, popatrz przez kilka minut na niebo.  Następnie wróć do domu i napisz w zeszycie do języka polskiego  lub na komputerze* kilkuzdaniową (4-6 zdań) wypowiedź na temat „ Co zobaczyłam/zobaczyłem na niebie?”. 
*Osoby, które napiszą wypowiedź na komputerze,  wysyłają je na pocztę elektroniczną.



Zadanie 4

Obejrzyj prezentację. Wynotuj w zeszycie do języka polskiego nazwy chmur.




Zadanie 5

Utrwal  nazwy rodzajów chmur. Zrób wykreślankę. 




Zadanie 6

Przygotuj przybory do malowania. Mogą to być farby, kredki ołówkowe lub pastelowe. Wysłuchaj nagrania, a następnie namaluj obraz do wysłuchanej muzyki i nadaj mu tytuł. Prześlij mi zdjęcie swojej pracy.


Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
  • Wykonanie kartki z kalendarza na każdy dzień według podanego wzoru (poczta elektroniczna). 

Witajcie!
Zadania na dzisiejszy dzień:
Nauczysz się piosenki : „ It’s a Windy Day in London Town”.
Utrwalisz słownictwo związane z pogodą.
Słowa piosenki znajdziesz w swoim podręczniku na 60 stronie. 
Tutaj zaś masz link do piosenki: 
Znaczenie słów już powinieneś znać z poprzednich zajęć o pogodzie. Jeżeli nie pamiętasz, zajrzyj do podręcznika.
Zaśpiewaj piosenkę kilka razy, postaraj się zapamiętać słowa tej piosenki. 
Wykonaj polecenie 2 na stronie 60. Przepisz zdania z wybranymi wyrazami do zeszytu.
Miłej pracy:)
A.S.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz