niedziela, 14 czerwca 2020

poniedziałek, 15 czerwca




To już przedostatni tydzień pracy w tym roku szkolnym. Będziemy pracować tylko dziś i w piątek. Wtorek, środa i czwartek są dniami egzaminu uczniów klasy ósmej i pozostali uczniowie mają wtedy wolne. Dzisiaj jeszcze o podróżach.
Cele:
  • dowiesz się, w jaką grę bawili się w podróży bohaterowie opowiadania Grzegorza Kasdepke pt. „Krowa za dziesięć, pies za pięć”,
  • ułożysz plan wydarzeń,
  • poznasz różne zabawy i gry, które mogą uatrakcyjnić czas w podróży,
  • utrwalisz umiejętność wykonywania obliczeń zegarowych, kalendarzowych i umiejętność odczytywania temperatury,
  • wykonasz kolejne zadania z testu kompetencji,
  • poznasz taniec zwany kujawiakiem.



Wychowawczyni
Temat: Jak się nie nudzić w podróży?

Zadanie 1

Wykonaj dalsze zadanie z testu kompetencji trzecioklasisty. Stosuj zasady z poprzednich dni. Czas na wykonanie wszystkich zadań masz  do 19 czerwca.

Zadanie 2

Kiedy nauczyciele organizują jakąś wycieczkę, to wiedzą, że niedługo po wejściu do autobusu padną następujące pytania „Kiedy dojedziemy?” i „Daleko jeszcze?”. Dzieci pytają też o to swoich rodziców. I  trzeba coś wymyślić, żeby dzieci nie zamęczyły nas tymi pytaniami. Napisz mi, w co się bawisz w czasie podróży (SMS lub e-mail).

Zadanie 3

Zapoznaj się z treścią opowiadania Grzegorza Kasdepke pt. „Krowa za dziesięć, pies za pięć”. Znajdziesz je w podręczniku. Odpowiedz ustnie na pytanie 1, 2 i 3 pod tekstem.

Zadanie 4

Pocztą elektroniczną otrzymasz wydarzenia  z opowiadania. Ułóż je w kolejności chronologicznej i zapisz  w zeszycie do języka polskiego. Wyślij zdjęcie pracy. 




Zadanie 5

Może ktoś z Was w czasie wakacji odwiedzi …

… i posłucha, a może nawet zatańczy  kujawiaka.



Informacje na temat tego tańca znajdziesz  w podręczniku s. 92.


Zadanie 6

Tropicielko, Tropicielu! Czy pamiętasz, że...

Żeby nie dać się jej zaskoczyć,  otwórz ćwiczenia matematyczne s. 46-47 i wykonaj zadania dotyczące obliczeń zegarowych, kalendarzowych oraz zadania związane z termometrem.


Zadanie 7

Pocztą elektroniczną otrzymasz propozycje zabaw w czasie podróży. Wybierz sobie kilka (minimum 5), które  najbardziej Ci się podobają,  zapisz na komputerze i wyślij do mnie. Życzę Ci dalekich wakacyjnych podróży, żebyś mogła/mógł wypróbować te zabawy.


Hello students!

THE LAZY GIRL

Wysłuchasz dziś opowiadania o leniwej dziewczynie.
Przeczytasz tekst historyjki.
Zapiszesz zdania w zeszycie.

Otwórz podręcznik na s. 84. Masz tutaj historyjkę „The lazy girl”. Posłuchaj jej uważnie.


Spróbuj samodzielnie czytać wysłuchany tekst.
Wykonaj ćwiczenie 2 s. 85 (ex. 3 p.85) – Przepisz zdania do zeszytu uzupełniając potrzebnymi wyrazami.
Have a nice work.
A.S.

Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!

  • Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
  • Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku. 
  • Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
  • Hodowla słonecznika i uzupełnianie tabeli. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz