To już
przedostatni tydzień pracy w tym roku szkolnym. Będziemy pracować tylko dziś i
w piątek. Wtorek, środa i czwartek są dniami egzaminu uczniów klasy ósmej i
pozostali uczniowie mają wtedy wolne. Dzisiaj jeszcze o podróżach.
Cele:
- dowiesz się,
w jaką grę bawili się w podróży bohaterowie opowiadania Grzegorza Kasdepke pt. „Krowa za dziesięć, pies za pięć”,
- ułożysz plan wydarzeń,
- poznasz różne zabawy i gry, które mogą uatrakcyjnić czas w podróży,
- utrwalisz umiejętność wykonywania obliczeń zegarowych, kalendarzowych i umiejętność odczytywania temperatury,
- wykonasz kolejne zadania z testu kompetencji,
- poznasz taniec zwany kujawiakiem.
Wychowawczyni
Temat:
Jak się nie nudzić w podróży?
Zadanie 1
Wykonaj dalsze
zadanie z testu kompetencji trzecioklasisty. Stosuj zasady z poprzednich dni.
Czas na wykonanie wszystkich zadań masz do 19 czerwca.
Zadanie 2
Kiedy nauczyciele
organizują jakąś wycieczkę, to wiedzą, że niedługo po wejściu do autobusu padną
następujące pytania „Kiedy dojedziemy?”
i „Daleko jeszcze?”. Dzieci pytają też o to swoich rodziców. I trzeba coś wymyślić, żeby dzieci nie
zamęczyły nas tymi pytaniami. Napisz mi, w co się bawisz w czasie podróży (SMS
lub e-mail).
Zadanie 3
Zapoznaj się
z treścią opowiadania Grzegorza Kasdepke pt. „Krowa za dziesięć, pies za
pięć”. Znajdziesz je w podręczniku. Odpowiedz ustnie na pytanie 1, 2 i 3
pod tekstem.
Zadanie 4
Pocztą
elektroniczną otrzymasz wydarzenia z
opowiadania. Ułóż je w kolejności chronologicznej i zapisz w zeszycie do języka polskiego. Wyślij zdjęcie pracy.
Zadanie 5
Może ktoś z
Was w czasie wakacji odwiedzi …
… i posłucha,
a może nawet zatańczy kujawiaka.
Informacje
na temat tego tańca znajdziesz w podręczniku s. 92.
Zadanie 6
Tropicielko,
Tropicielu! Czy pamiętasz, że...
Żeby nie dać
się jej zaskoczyć, otwórz ćwiczenia
matematyczne s. 46-47 i wykonaj zadania dotyczące obliczeń zegarowych,
kalendarzowych oraz zadania związane z termometrem.
Zadanie 7
Pocztą
elektroniczną otrzymasz propozycje zabaw w czasie podróży. Wybierz sobie kilka
(minimum 5), które najbardziej Ci się podobają, zapisz na komputerze i wyślij do mnie. Życzę Ci dalekich wakacyjnych podróży, żebyś mogła/mógł wypróbować te zabawy.
Hello students!
THE LAZY GIRL
Wysłuchasz dziś opowiadania o leniwej dziewczynie.
Przeczytasz tekst historyjki.
Zapiszesz zdania w zeszycie.
Otwórz
podręcznik na s. 84. Masz tutaj historyjkę „The lazy girl”. Posłuchaj jej
uważnie.
Spróbuj
samodzielnie czytać wysłuchany tekst.
Wykonaj
ćwiczenie 2 s. 85 (ex. 3 p.85) – Przepisz zdania do zeszytu uzupełniając potrzebnymi
wyrazami.
Have a
nice work. ☺
A.S.
Zadania długoterminowe dla Tropiciela i Tropicielki!
- Codzienne czytanie książki (przynajmniej przez 30 minut).
- Ćwiczenia ruchowe w domu lub na podwórku.
- Systematyczne utrwalanie tabliczki mnożenia.
- Hodowla słonecznika i uzupełnianie tabeli.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz