KLASA III
Drodzy Uczniowie, kolejny dzień nauki przed Wami. Świetnie dajecie radę. Jestem z Was bardzo
zadowolona. Mam nadzieję, że jak wrócimy do dawnego nauczania to też będziecie
pracować bez zarzutu. Kontynuujemy pobyt w Afryce razem z doktorem Dolittle i
jego przyjaciółmi. Do boju Tropiciele! *
*Po wykonaniu każdego
zadania poćwicz do muzyki przez minimum
5min.
0:04 / 2:#wygibasy #śpiewanki #spiewanki
0:04 / 2:#wygibasy #śpiewanki #spiewanki
DUŻY I MAŁY SKOK – Wygibasy z
naszej klasy - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!
#wygibasy
#śpiewanki #spiewanki KTO JAK SKACZE – Wygibasy z naszej klasy - piosenka dla
dzieci, dziecięce hity!
Zadanie 1
Przeczytaj informacje z podręcznika s.54-57 i uważnie i obejrzyj
ilustracje. Następnie znajdź w Internecie prezentacje o Afryce:
Zadanie 2
Spróbuj rozpoznać zwierzęta na mapie. Napisz w zeszycie do
języka polskiego temat: Poznajemy zwierzęta i rośliny Afryki. Następnie
określ w której części kontynentu, żyje dane zwierzę. Zrób to według podanego
niżej wzoru. Wypisz przynajmniej 7 nazw.
Zadanie 3
Jedna z roślin pochodzących z Afryki jest sępolia. Dowiedz się,
jaka jest inna nazwa tej rośliny. Napisz ją w SMS-ie. Poproś kogoś dorosłego o
pomoc w założeniu hodowli tej rośliny. Przyniesiesz ją później do szkoły.
Zadanie 4
a)Przeczytaj poniższy tekst.
„Baobab to drzewo niezwykłej postury, kojarzące się nam przede wszystkim z
krajobrazem afrykańskim i powieścią „W pustyni i w puszczy”. Afrykańskie
legendy głoszą, że to bogowie (według innych źródeł diabeł lub hiena) wyrwali
go niegdyś i posadzili do góry nogami – faktycznie rozłożyste konary do
złudzenia przypominają bowiem korzenie. Nie każdy wie jednak, że pojawiające
się na nich owoce baobabu należą do najbardziej odżywczych płodów na świecie.
Owoce baobabu są niemniej imponujące niż samo drzewo. Osiągają bowiem wagę
do półtora kilograma i wyglądem przypominają kokosy o nieco bardziej wydłużonym
kształcie. Sam miąższ owoców baobabów jest
jadalny na surowo i ma dość niezwykły smak – lekko kwaśny, porównywalny często
do jogurtu albo sody kuchennej.
Lokalne społeczności często rozdrabniają ten miąższ w moździerzach i łączą z
wodą, otrzymując orzeźwiający, kwaskowaty sok.
Popularne jest również suszenie wnętrza owocu na proszek i
późniejsze wykorzystywanie go do przygotowywania wywarów i deserów, a także
pożywnych kasz. W niektórych regionach z miąższu przyrządza się również dżemy,
a nawet piwo!”
b) Narysuj roślinę, o której mówi tekst (na kartce z
bloku).
c) Wybierz spośród poniższych zdań tylko zdania
prawdziwe i napisz je na tej kartce, na której wykonałeś rysunek.
Ø Baobab
kojarzy się z powieścią Astrid Lindgren pt. „Dzieci z Bullerbyn”.
Ø Baobab kojarzy się z powieścią Henryka
Sienkiewicza pt. „W pustyni i w puszczy”.
Ø Konary
drzewa do złudzenia przypominają korzenie.
Ø Konary
drzewa do złudzenia przypominają liny.
Ø Owoce
drzewa są bardzo ciężkie i mogą osiągać wagę 1 kg 100 dag.
Ø Proszek
baobabowy uzyskuje się z wysuszonego wnętrza owoców.
Ø Proszek
baobabowy uzyskuje się z wysuszonych liści rośliny.
Ø Z
miąższu owoców przygotowuje się między innymi mąkę i cukierki.
Ø Z
miąższu owoców przygotowuje się między innymi dżemy i piwo.
Zadanie 5
Wczoraj przygotowałeś/ przygotowałaś pomoc
dydaktyczną. Przeczytaj informacje w podręczniku na s. 126, a następnie wykonaj
zadanie 1 i 2 wykorzystując swoją pomoc.
Wzór
Jest liczba 3265. Układasz 3 kartki z liczbą 1000, 2 z
liczbą 100, 6 z liczbą 10 i 5 z liczba 1. Potem rysujesz to w zeszycie do
matematyki.
Zadanie 5
Zagraj
jeszcze raz w grę „24 godziny podróży”!
Życzę Wam wytrwałości. Wykonujcie zadania samodzielnie. Rodziców
proście o pomoc, tylko przy wysyłaniu informacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz