piątek, 27 marca 2020

Zadania na czwartek i piątek 26-27 marca


KLASA III
Drodzy Uczniowie, kolejny dzień nauki przed Wami.  Świetnie dajecie radę. Jestem z Was bardzo zadowolona. Mam nadzieję, że jak wrócimy do dawnego nauczania to też będziecie pracować bez zarzutu. Kontynuujemy pobyt w Afryce razem z doktorem Dolittle i jego przyjaciółmi. Do boju Tropiciele! *
*Po wykonaniu każdego zadania poćwicz do muzyki przez  minimum 5min.
0:04
 / 2:#wygibasy #śpiewanki #spiewanki
DUŻY I MAŁY SKOK – Wygibasy z naszej klasy - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!
#wygibasy #śpiewanki #spiewanki KTO JAK SKACZE – Wygibasy z naszej klasy - piosenka dla dzieci, dziecięce hity!
Zadanie 1
Przeczytaj informacje z podręcznika s.54-57 i uważnie i obejrzyj ilustracje. Następnie znajdź w Internecie prezentacje o Afryce:

Zadanie 2
Spróbuj rozpoznać zwierzęta na mapie. Napisz w zeszycie do języka polskiego temat: Poznajemy zwierzęta i rośliny Afryki. Następnie określ w której części kontynentu, żyje dane zwierzę. Zrób to według podanego niżej wzoru. Wypisz  przynajmniej 7 nazw.
Zadanie 3

Jedna z roślin pochodzących z Afryki jest sępolia. Dowiedz się, jaka jest inna nazwa tej rośliny. Napisz ją w SMS-ie. Poproś kogoś dorosłego o pomoc w założeniu hodowli tej rośliny. Przyniesiesz ją później do szkoły.
Zadanie 4
a)Przeczytaj poniższy tekst.

„Baobab to drzewo niezwykłej postury, kojarzące się nam przede wszystkim z krajobrazem afrykańskim i powieścią „W pustyni i w puszczy”. Afrykańskie legendy głoszą, że to bogowie (według innych źródeł diabeł lub hiena) wyrwali go niegdyś i posadzili do góry nogami – faktycznie rozłożyste konary do złudzenia przypominają bowiem korzenie. Nie każdy wie jednak, że pojawiające się na nich owoce baobabu należą do najbardziej odżywczych płodów na świecie.
Owoce baobabu są niemniej imponujące niż samo drzewo. Osiągają bowiem wagę do półtora kilograma i wyglądem przypominają kokosy o nieco bardziej wydłużonym kształcie. Sam miąższ owoców baobabów jest jadalny na surowo i ma dość niezwykły smak – lekko kwaśny, porównywalny często do jogurtu albo sody kuchennej. Lokalne społeczności często rozdrabniają ten miąższ w moździerzach i łączą z wodą, otrzymując orzeźwiający, kwaskowaty sok. Popularne jest również suszenie wnętrza owocu na proszek i późniejsze wykorzystywanie go do przygotowywania wywarów i deserów, a także pożywnych kasz. W niektórych regionach z miąższu przyrządza się również dżemy, a nawet piwo!”

b) Narysuj roślinę, o której mówi tekst (na kartce z bloku).

c) Wybierz spośród poniższych zdań tylko zdania prawdziwe i napisz je na tej kartce, na której wykonałeś rysunek.
Ø  Baobab kojarzy się z powieścią Astrid Lindgren pt. „Dzieci z Bullerbyn”.
Ø   Baobab kojarzy się z powieścią Henryka Sienkiewicza pt. „W pustyni i w puszczy”.
Ø  Konary drzewa do złudzenia przypominają korzenie.
Ø  Konary drzewa do złudzenia przypominają liny.
Ø  Owoce drzewa są bardzo ciężkie i mogą osiągać wagę 1 kg 100 dag.
Ø  Proszek baobabowy uzyskuje się z wysuszonego wnętrza owoców.
Ø  Proszek baobabowy uzyskuje się z wysuszonych liści rośliny.
Ø  Z miąższu owoców przygotowuje się między innymi mąkę i cukierki.
Ø  Z miąższu owoców przygotowuje się między innymi dżemy i piwo.

Zadanie 5

Wczoraj przygotowałeś/ przygotowałaś pomoc dydaktyczną. Przeczytaj informacje w podręczniku na s. 126, a następnie wykonaj zadanie 1 i 2 wykorzystując swoją  pomoc.
Wzór
Jest liczba 3265. Układasz 3 kartki z liczbą 1000, 2 z liczbą 100, 6 z liczbą 10 i 5 z liczba 1. Potem rysujesz to w zeszycie do matematyki. 


Zadanie 5

Zagraj jeszcze raz w grę „24 godziny podróży”!

Życzę Wam wytrwałości. Wykonujcie zadania samodzielnie. Rodziców proście  o pomoc, tylko przy wysyłaniu informacji.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz