niedziela, 29 marca 2020

PONIEDZIAŁEK, 30 MARCA

Dzień dobry, kolejny dzień nauki przed nami. Od dziś będziemy wspólnie tworzyć bloga. Ten blog, to przykład, że na naukę nigdy nie jest za późno  i nie trzeba bać się nowych wyzwań. Od wielu lat z wielka obawą podchodziłam do różnych spraw związanych z komputerem, Internetem itd.  Dla mnie prowadzenie blogga to tak, jak dla Was  twierdzenie Pitagorasa, które poznacie dopiero  w klasie VIII. Ale jak mówi przysłowie "Nie święci garnki lepią", postanowiłam i ja podjąć się tego zadania 
(nie lepienia garnków, tylko prowadzenia blogga). W jego założeniu pomógł mi pan Sebastian. Sebastianie, bardzo Ci dziękuję.

To tyle tytułem wstępu, a teraz już bierzemy się do pracy.



Temat: Z ortografią za pan brat!




Zadanie na dobry początek 


Wysłuchaj piosenki. Mam nadzieję, że wprowadzi ona Cię w dobry nastrój. 








Zadanie 1
Dziś naszą bohaterką będzie cząstka (wyraz) „nie”. Przypomnimy sobie i utrwalimy pisownię czasowników, rzeczowników, przymiotników i przysłówków z tą cząstką.
Tropiciele, otwórzcie podręczniki na stronie 60-61. Przeczytajcie wierszyki. Nauczcie się jednego z nich na pamięć.
Wskazówki:
  • ucz się wiersza w ruchu, np. chodząc po pokoju, wstając i siadając na krzesło,
  • twórz w wyobraźni obrazy do poszczególnych fragmentów,
  • wyznacz sobie czas, w którym się go nauczysz, **
*Jeśli zostanie Ci czasu, ucz się następnego wiersza.
*Jeśli Ci się to nie uda, dołóż sobie jeszcze połowę czasu początkowego.









Zadanie 2
Zilustruj przynajmniej 12. wyrazów z omawianą zasadą i podpisz obrazki (postaraj się, żeby nie były to pojedyncze ilustracje, tylko kompozycja, np. rysujesz drzewo, na nim zielone jabłka i piszesz „niedojrzałe” obok dwie osoby, jedna z wyciągniętą ręka do jabłka, druga z opuszczoną   i podpisujesz „nie zrywa”). Wykorzystaj wyrazy ze s. 112 w podręczniku. Poproś osobę dorosłą o zrobienie zdjęcia i wyślij je do mnie.




Zadanie 3


Wróć do piosenki „Żółta żaba żarła żur”. Włącz nagranie, nie patrz na ekran i poćwicz w rytmie tej piosenki przez kilka minut. Mam nadzieję, że trochę się zmęczyłaś/zmęczyłaś.



Zadanie 4

a) Przepisz poniższe zdania (zeszyt o języka polskiego). Czasowniki podkreśl na kolorem żółtym , przymiotniki  niebieskim , przysłówki zielonym,  a rzeczowniki  fioletowym. *
*Każde z Was będzie  miało inną  liczbę  zdań do przepisania. Informację wyślę SMS em.

Mój przyjaciel ma bardzo wygodne buty.

Na talerzu leży dojrzałe jabłko.

Kasia lubi czytać grube książki.

Noszę okulary i wyraźnie widzę z tablicy.

Biegłam szybko i zdążyłam na pociąg.

Zgoda buduje.

Zbudowałem wysoką wieżę.

Karolina kupiła ładną wstążkę.

Wczoraj spotkało mnie wielkie szczęście, bo dostałem nowy komputer.

Uwaga, tego podwórka pilnuje groźny pies!

b)Przepisz na kartkę po dwa podkreślone  wyrazy z każdego zdania, poprzedzając  je cząstką  nie, zapisaną  łącznie lub rozdzielnie. *
*Uwaga! Nie do każdego rzeczownika można dopisać tę cząstkę, np. buty.
Wzór:
nie przeczytał, niewyraźny, niezgoda, niewesoło.

Poproś osobę dorosłą o zrobienie zdjęcia i wyślij je do mnie*.
*Zdjęcie kartki z drugą częścią zadania (część b).





Zadanie 5
Wykonaj w ćwiczeniach matematycznych na s. 30-31 zad. 3, 5, 6 i 7. Pozostałe zadania są do zrobienia dla chętnych, ale myślę,  że wszyscy będziecie chętni!

Pamiętajcie o:
Ø  codziennym czytaniu książek (30 min.),
Ø   ćwiczeniach ruchowych,
Ø   prowadzeniu dziennika pokładowego,
Ø  wykonywaniu makiety,
Ø  notowaniu temperatury.



klasa III
JĘZYK ANGIELSKI, 30 MARCA
Drodzy uczniowie!

Cel dzisiejszych zajęć:
1.Poznasz nazwy pór roku w języku angielskim.
2.Poznasz wyrażenia opisujące pogodę w języku angielskim.

Materiały do nauki znajdziesz tutaj:

oraz w podręczniku na stronie56-57 i 62-63.

1. Wykonaj ćwiczenia interaktywne kilkakrotnie, by zapamiętać nowe słownictwo.
2. Zapisz w zeszycie nowe wyrazy ( na podstawie podanych stron w podręczniku)
3. Wykonaj pracę plastyczną, w które zastosujesz poznane nowe wyrazy:
a)  4 pory roku ( podpisz każdą ilustrację)
lub
b) obrazkowy słownik nowych wyrazów opisujących pogodę (zapisujesz wyrazy i rysujesz odpowiadające im symbole).

Liczę na Twoją pomysłowość.
Oczekuję do końca tygodnia na wykonanie i przesłanie pracy plastycznej.

Pani Agnieszka







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz