Dzień dobry, kolejny dzień nauki przed nami. Od dziś będziemy wspólnie tworzyć bloga. Ten blog, to przykład, że na naukę nigdy nie jest za późno i nie trzeba bać się nowych wyzwań. Od wielu lat z wielka obawą podchodziłam do różnych spraw związanych z komputerem, Internetem itd. Dla mnie prowadzenie blogga to tak, jak dla Was twierdzenie Pitagorasa, które poznacie dopiero w klasie VIII. Ale jak mówi przysłowie "Nie święci garnki lepią", postanowiłam i ja podjąć się tego zadania
(nie lepienia garnków, tylko prowadzenia blogga). W jego założeniu pomógł mi pan Sebastian. Sebastianie, bardzo Ci dziękuję.
To tyle tytułem wstępu, a teraz już bierzemy się do pracy.
Temat: Z ortografią za pan brat!
Zadanie na dobry początek
Wysłuchaj piosenki. Mam nadzieję, że wprowadzi ona Cię w dobry nastrój.
Zadanie 1
Dziś naszą
bohaterką będzie cząstka (wyraz) „nie”. Przypomnimy sobie i utrwalimy pisownię
czasowników, rzeczowników, przymiotników i przysłówków z tą cząstką.
Tropiciele,
otwórzcie podręczniki na stronie 60-61. Przeczytajcie wierszyki. Nauczcie się
jednego z nich na pamięć.
Wskazówki:
- ucz się wiersza w ruchu, np. chodząc po pokoju, wstając i siadając na krzesło,
- twórz w wyobraźni obrazy do poszczególnych fragmentów,
- wyznacz sobie czas, w którym się go nauczysz, **
*Jeśli zostanie Ci czasu, ucz się następnego wiersza.
*Jeśli Ci się to nie uda, dołóż sobie jeszcze połowę czasu początkowego.
Zadanie 2
Zilustruj przynajmniej
12. wyrazów z omawianą zasadą i podpisz obrazki (postaraj się, żeby nie były to
pojedyncze ilustracje, tylko kompozycja, np. rysujesz drzewo, na nim zielone
jabłka i piszesz „niedojrzałe” obok dwie osoby, jedna z wyciągniętą ręka do
jabłka, druga z opuszczoną i
podpisujesz „nie zrywa”). Wykorzystaj wyrazy ze s. 112 w podręczniku. Poproś
osobę dorosłą o zrobienie zdjęcia i wyślij je do mnie.
Wróć do piosenki „Żółta żaba żarła żur”. Włącz nagranie, nie patrz na ekran i poćwicz w rytmie tej piosenki przez kilka minut. Mam nadzieję, że trochę się zmęczyłaś/zmęczyłaś.
Zadanie 3
Wróć do piosenki „Żółta żaba żarła żur”. Włącz nagranie, nie patrz na ekran i poćwicz w rytmie tej piosenki przez kilka minut. Mam nadzieję, że trochę się zmęczyłaś/zmęczyłaś.
a) Przepisz
poniższe zdania (zeszyt o języka polskiego). Czasowniki podkreśl na kolorem żółtym , przymiotniki niebieskim , przysłówki
zielonym, a rzeczowniki fioletowym.
*
*Każde z Was
będzie miało inną liczbę zdań do przepisania. Informację wyślę SMS em.
Mój
przyjaciel ma bardzo wygodne buty.
Na talerzu
leży dojrzałe jabłko.
Kasia lubi
czytać grube książki.
Noszę
okulary i wyraźnie widzę z tablicy.
Biegłam
szybko i zdążyłam na pociąg.
Zgoda buduje.
Zbudowałem
wysoką wieżę.
Karolina
kupiła ładną wstążkę.
Wczoraj
spotkało mnie wielkie szczęście, bo dostałem nowy komputer.
Uwaga, tego
podwórka pilnuje groźny pies!
b)Przepisz na
kartkę po dwa podkreślone wyrazy z
każdego zdania, poprzedzając je cząstką nie,
zapisaną łącznie lub rozdzielnie. *
*Uwaga! Nie do
każdego rzeczownika można dopisać tę cząstkę, np. buty.
Wzór:
nie
przeczytał, niewyraźny, niezgoda,
niewesoło.
Poproś osobę
dorosłą o zrobienie zdjęcia i wyślij je do mnie*.
Zadanie 5
Wykonaj w ćwiczeniach
matematycznych na s. 30-31 zad. 3, 5, 6 i 7. Pozostałe zadania są do zrobienia
dla chętnych, ale myślę, że wszyscy będziecie
chętni!
Pamiętajcie o:
Ø codziennym czytaniu
książek (30 min.),
Ø ćwiczeniach ruchowych,
Ø prowadzeniu dziennika pokładowego,
Ø wykonywaniu makiety,
Ø notowaniu temperatury.
klasa III
JĘZYK ANGIELSKI, 30
MARCA
Drodzy uczniowie!
Cel dzisiejszych zajęć:
1.Poznasz nazwy pór
roku w języku angielskim.
2.Poznasz wyrażenia
opisujące pogodę w języku angielskim.
Materiały do nauki znajdziesz tutaj:
oraz w podręczniku na stronie56-57 i 62-63.
1. Wykonaj ćwiczenia interaktywne kilkakrotnie, by
zapamiętać nowe słownictwo.
2. Zapisz w zeszycie nowe wyrazy ( na podstawie podanych
stron w podręczniku)
3. Wykonaj pracę plastyczną, w które zastosujesz poznane
nowe wyrazy:
a) 4 pory roku (
podpisz każdą ilustrację)
lub
b) obrazkowy słownik nowych wyrazów opisujących pogodę
(zapisujesz wyrazy i rysujesz odpowiadające im symbole).
Liczę na Twoją pomysłowość.
Oczekuję do końca tygodnia na wykonanie i przesłanie pracy
plastycznej.
Pani Agnieszka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz